محدودیت‌های ترافیکی نوروز از فردا آغاز می‌شود/جزییات محدودیت‌ها
محدودیت‌های ترافیکی نوروز از فردا آغاز می‌شود/جزییات محدودیت‌ها
رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از روز چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400 تا پایان روز یکشنبه 14فروردین ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد .



به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یدالله جهان تاب” با تبریک پیشاپیش عید نوروز در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی از روز چهارشنبه 25 اسفند ماه تا پایان روز یکشنبه 14 فروردین ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است .
سرهنگ جهان تاب، تصریح کرد: در تمامی محورهای برون شهری استان که در ایام فوق محدودیت های ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی (شامل گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و …) یا دارای مجوز از پلیس راه از این امر مستثنی است.
وی اضافه کرد: ممنوعیت تردد برای این قبیل وسایط نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.
جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه 25 تا 29 اسفندماه تا ساعت 24 همان روزها از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 تاریخ های ذکرشده از میدان امیرکبیر و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود .
رئیس پلیس راه استان مازندران، خاطرنشان کرد: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 12 ظهر روزهای پنج شنبه و جمعه 4 و 5 فروردین ماه1400 و همچنین روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه 12، 13 و 14فروردین ماه 1401 تا ساعت 2 بامداد روز بعد از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای بزرگراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تاریخ های مذکور تا ساعت 2 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه است.
سرهنگ جهان تاب یادآور شد: در صورت افزایش حجم تردد در آزاد راه تهران- شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل ها، با اعلام ماموران مستقر در محل این مسیر به صورت مقطعی مسدود خواهد شد.
وی با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تریلر در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6 صبح روز چهارشنبه 25 اسفندماه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه 6 فروردین ماه 1401 و از ساعت 6 صبح روز پنج شنبه 11 فروردین ماه تا ساعت 2 بامداد روز سه شنبه 16 فروردین ماه 1401 از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.
رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر روزهای پنج شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه 4، 5، 13 و 14 فروردین ماه 1401 تا ساعت 24 همان روز از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت یک بعد از ظهر تاریخ های مذکور از رودهن به آب اسک به صورت یک طرفه خواهد بود.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت های ترافیکی در محور فیروزکوه اظهار داشت: تردد انواع تریلر ها از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز 25 اسفندماه از مسیر جنوب به شمال و بالعکس و همچنین از ساعت 6 صبح روزهای پنج شنبه، جمعه، شنبه و یک شنبه 26 تا 29 اسفندماه 1400 از مسیر جنوب به شمال این محور ممنوع است.
وی همچنین یاد آور شد: تردد انواع تریلرها از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 2 و 5 فروردین ماه و روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه 12 تا 14 فروردین ماه 1401 از مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه و بالعکس ممنوع می باشد.
رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .