افتتاح نوروزگاه‌های شهرستانی در سطح استان/مسافران پروتکل بهداشتی را رعایت کنند
افتتاح نوروزگاه‌های شهرستانی در سطح استان/مسافران پروتکل بهداشتی را رعایت کنند
حسنی از راه اندازی نوروزگاه‌های شهرستانی به همراه بازارچه صنایع دستی و سوغات استان با هدف ایجادشادی در مسافران و معرفی آداب و رسوم مازندران به آنان خبر داد.



ندای تجن_جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی در گفت و گو با خبرنگارما، با اشاره به تاخیر به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کووید_۱۹در فرآیند اقدامات ستاد،گفت:با دستور وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نیمه دوم آذرماه نخستین جلسه ستاد در هفته پایانی همین ماه برگزار شد.
مهران حسنی با بیان اینکه کمیته ۱۲گانه ستادهای شهرستانی با ریاست فرمانداران فعال شد،افزود:در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شد تا با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی انجام شود.
حسنی اضافه کرد:در حال حاضر کمیته‌های مختلف ستاداجرایی خدمات سفر نوروزی در ادارات مرتبط فعال شده است و اطلاعات خود را از طریق فضای مجازی به محل دبیرخانه ستاداجرایی خدمات سفر نوروزی ارسال می‌کنند.
وی با اشاره به افتتاح نوروزگاه قائمشهر که صبح امروز صورت گرفت،ادامه داد:نوروزگاه‌های متعدد در سطح شهرستان‌های استان همراه با بازارچه سوغات و صنایع دستی با هدف ایجادشادی، اجرای برنامه‌های بومی و فرهنگی و معرفی آداب و رسوم استان راه اندازی شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه نیروهای خدمات رسان مانند پلیس، امدادگران اورژانس و هلال احمر با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران در سطح شهرهای مختلف حضور دارند، ادامه داد: امیدواریم خانواده هایی که قصد رفتن به سفر دارند با آرامش خیال و در امنیت کامل نوروز را سپری کنند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره وضعیت حضور مسافران در هتل‌ها، گفت:مسافران نوروزی از تاریخ ۲۵وارد مازندران شدند و در حال حاضر بیش از ۹۰درصد از ظرفیت اماکن اقامتی اشغال شده است.
حسنی با بیان اینکه متاسفانه هنور ویروس کرونا در استان وجود دارد، افزود: از رانندگان می خواهیم تا نکات بهداشتی را در سفر رعایت کنند و با در نظر گرفتن سرعت مناسب، از مسیر زیبای طبیعت استان لذت کامل را ببرند.
وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل ستادمبارزه با کرونا مسافران حتما باید دو دز واکسن را تزریق کرده باشند تا اجازه ورود به استان را داشته باشند.