دفتر محرومیت‌زدایی در استان تشکیل می‌شود
دفتر محرومیت‌زدایی در استان تشکیل می‌شود
استاندار مازندران از تشکیل دفتر محرومیت زدایی در استات خبر داد و گفت:برای بیش از ۳هزار روستای مازندران برنامه ریزی صورت گرفته است.

استاندار، افزود: احیای ارزش های اولیه انقلاب اسلامی اولویت اصلی دولت است که دغدغه مهم مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته بوده است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست با مسئولین گروه های جهادی استان با عنوان اینکه انشاالله انگیزه و روحیه جهادی در ما زنده شود و در سال ۱۴۰۱ بتوانیم تلاش جهادی مان را برای خدمت به مردم عزیزمان مضاعف کنیم، خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی و مقابله با فقر و توجه به محرومان و مستضعفان از اصول اولیه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بوده است .

وی افزود: شعارهایی که امام راحل قبل از انقلاب مطرح فرمودند و در سخنرانی های شان ترویج کردند در در همین راستاست، چرا که امام (ره) آمدند نه مستضعفان ایران بلکه مستضعفان جهان را حمایت کنند و انقلاب امام خمینی مبتنی بر این رسالت بود و دیدیم این اتفاق در عمل افتاد.

استاندار افزود : احیای ارزش های اولیه انقلاب اسلامی اولویت اصلی دولت است که دغدغه مهم مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته بوده است.

وی گفت: توجه به رویکرد دولت مردمی و دولتی که مبارزه با رانت و فساد را در دستور کار خودش قرار داده است و تغییر وضعیت به نفع مردم را هدفگذاری کرده است باید مورد توجه جدی مدیران باشد.

استاندار، اظهار داشت: محرومیت زدایی یکی از اهداف عالیه این دولت است که در شعار و رویکرد شخص رئیس جمهور در سفرهای استانی تجلی یافته است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در سال ۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، نه از آب، برق، گاز و تلفن خبری بود و نه از تلویزیون و بهداشت که به برکت جمهوری اسلامی ایران این امکانات به این روستاها رفته است، اظهار کرد: در طول ۲ ماه گذشته با ایجاد تیمی نسبت به بررسی مجموعه ظرفیت های استان و احصا مناطق محروم اقدام نمودیم و نسبت به محرومیت تعریف متفاوتی داریم و یک نگاه پروسه ای به مقوله محرومیت زدایی داریم نه پروژه ای و برای 3800 روستای استان برنامه ریزی و هدفگذاری متناسب با آن ها داریم.

حسینی پور تصریح کرد : بعد از این مطالعه زمینه ی تاسیس دفتر محرمیت زدایی را در استانداری مازندران آماده کردیم و در فروردین ماه مسئول این دفتر انتخاب می شود و تمام گروه های جهادی استان زیرنظر این دفتر قرار می گیرند و بدنبال تکثیر گروه های جهادی هستیم و نگاه ما این است آن چیزی که جمهوری اسلامی و مازندران بهش نیاز دارد قرار دادن ۳۸۰۰ روستای مازندران بر مدار اقتصاد کشور است.

وی یادآور شد : در بحث توسعه نباید هراس داشته باشیم و برای تمامی کارها باید پیوست فرهنگی تهیه کنیم. هر جریان فکری که با منطق حرکت می کند شکست نمی خورد و با سد فرهنگی محکم باید جلوی خرده فرهنگ ها بایستیم و با حذف خرده فرهنگ ها نمی توانیم جلوی اش را بگیریم. بوم گردی به معنی تهاجم فرهنگی نیست و می توان هدفگذاری مناسبی با استفاده از بومگردی انجام داد.

سید محمود حسینی پور، گفت: گروه های جهادی استان با دفتر محرومیت زدایی استانداری باید هماهنگ باشند و اهدافی که از تاسیس این دفتر داریم مبتنی بر شناساسی ظرفیت های مردمی و خدمت رسانی در راستای محرومیت زدایی است و از گروه های جهادی باید پشتیبانی شود و جذب سرمایه در این راستا در دستور کار قرار دارد ‌که با تعریف سازوکارهای مشخص برای گروه های جهادی و ارائه نیازمندی های استان این مهم اجرایی می شود.