بیش از ۶۵هزار نفر در سال گذشته آموزش‌های مهارتی را سپری کردند/لزوم همکاری بخش خصوصی برای نهادینه‌کردن مهارت‌آموزی در جامعه
بیش از ۶۵هزار نفر در سال گذشته آموزش‌های مهارتی را سپری کردند/لزوم همکاری بخش خصوصی برای نهادینه‌کردن مهارت‌آموزی در جامعه
در سال ۱۴۰۰آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در استان به ۶۵هزار و ۴۲۹ نفر معادل ٧میلیون و ۹۲۶هزار و ۵۱۳ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی دادند.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، سید حسین درویشی در گزارشی، عملکرد آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد مازندران در سال گذشته را ارائه نمود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه، با توجه به قوانین دولت سیزدهم در تسريع صدور مجوزها اظهار داشت: در سال‌قبل ٢٠٠ پروانه تاسیس صادر شد که در حال حاضر ١٢٠٧ آموزشگاه آزاد با ٣٣١٠ مربی در حال ارائه خدمات آموزش فنی و حرفه ای به مردم شریف استان می باشند.
درویشی در خصوص نظارت بر این واحدها، اظهار داشت : در سال ١۴٠٠ با هدف بررسی اجرای آموزش‌های مهارتی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ١۴٢٢ نوبت بازرسی صورت پذیرفت. همچنین ٨۴ مرکز غیر مجاز آموزشی شناسایی و به مراجع ذیصلاح جهت اعمال قانون معرفی شدند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به برگزاری ١۵ جلسه هیات نظارت استان اشاره کرد و گفت : با بررسی تقاضاهای مختلف توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ٢۵٩ فقره پرونده تاسیس تمدید و در همین راستا نیز ٢٠٠ پروانه تاسیس صادر شد.
درویشی در خاتمه به اهمیت حضور بخش خصوصی و مشارکت در خصوص اجرای آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت : مقام معظم رهبری در عنوان شعار سال جدید کلمه اشتغال را بکار بردند، لذا برای تحقق این امر آموزش مهارتی اساس اولیه اشتغال در یک فرد می باشد. بنابراین لازم است توجه مقامات مسئول و تاثیر گذار جامعه به گسترش فرهنگ مهارت آموزی معطوف گردد و در این مسیر نیز حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این زمینه ضروری و لازم است تا این فرهنگ در بین آحاد جامعه نهادینه و سطح دسترسی مردم به فراگیری مهارت تسهیل شود.