دستگیری برخی از عوامل سرقت در شهرهای استان
دستگیری برخی از عوامل سرقت در شهرهای استان
فرماندهان نیروی انتظامی شهرهای مختلف استان از دستگیری برخی از عوامل سرقت خبر دادند.


به گزارش ندای تجن براساس اخبار رسیده از نیروی انتظامی مازندران فرماندهان انتظامی شهرستان های ساری،جویبار،فریدونکنار،نور و تنکابن از دستگیری سارقان در این شهرها خبردادند.

فرمانده انتظامی ساری از دستگیری سارق زورگیری که اقدام به سرقت خودرو و زورگیری از راننده مسافر کش کرده بود، در کمتر از 4 ساعت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدااله حسن زاده در تشريح اين خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر سرقت به عنف و زورگیری از خودرو در اطراف یکی از روستاهای حومه ساری، بلافاصله تیمی از ماموران پایگاه آگاهی، کلانتری و فرمانده شهرستان تشکیل شد.
وی افزود: بلافاصله با اجرای طرح مهار و کنترل ورودی و خروجی های شهرستان در نهایت پس از 4 ساعت با اقدامات فنی و پلیسی خودرو سرقتی در جاده قائمشهر شناسایی و سارق به محض رویت ماموران اقدام به فرار کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه ماموران پس از چند مرحله دستور ایست و عدم توجه متهم با رعایت قانون بکارگیری سلاح، موفق به متوقف کردن خودرو شدند، تصریح کرد: سارق پس از متوقف کردن خودرو بصورت پیاده به داخل رودخانه و پس از آن زمین های کشاورزی متواری که با تلاش ماموران دستگیر شد.
سرهنگ حسن زاده با اشاره به اینکه سارق از افراد سابقه دار در زمینه سرقت و زورگیری می باشد، خاطرنشان کرد: سارق در بازجویی های به عمل آمده به جرمش مبنی بر سرقت با شیوه زورگیری از رانندگان و خودروهای مسافر کش اعتراف کرد که در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

انهدام باند سارقان حرفه ای سیم های برق در جویبار 

سرهنگ غلامرضا جعفری در تشريح اين خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم های برق در سطح شهرستان که روند افزایشی آن باعث نگرانی مردم و وارد شدن خسارت مالی بسیار زیاد به اداره برق شد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی افزود: ماموران موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری با پلاک سرقتی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی و در اقدامی غافلگیرانه هر 4 متهم را دستگیر و در بازجویی های تخصصی به راز 16 فقره سرقت کابل و تجهیزات برق پی بردند.
سرهنگ جعفری با اشاره به اينکه سارقان دستگير شده برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با 7 فقره سرقت در فریدونکنار 

سرهنگ حسن هاشم پور با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های متعدد اماکن خصوصی در شهرستان فریدونکنار به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.
فرمانده انتظامی فریدونکنار تصریح کرد: در بازجویی های فنی بعمل آمده توسط پلیس، متهم به 7 فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان معترف شد.
سرهنگ هاشم پور در پایان تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضائی شد.

دستگیری سارق خودروی وانت نیسان در نور 

سرهنگ باباجان تبار در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام خبر سرقت خودرو نیسان از شهرستان نور و حساسیت موضوع، ماموران انتظامی موضوع را بطور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اشراف اطلاعاتی و طی تحقیقات میدانی موفق به ردیابی خودرو در یکی از شهرهای همجوار شده و سارق را به همراه خودروی سرقتی دستگیر کردند.
جانشین انتظامی شهرستان نور تصریح کرد: متهم در بازجویی بعمل آمده به 5 فقره انواع سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.
سرهنگ باباجان تبار در خاتمه اظهارداشت: شهروندان در صورت اطلاع از موارد مشکوک مراتب را از طریق سامانه 110اطلاع رسانی کنند.

باند سرقت منزل در تنکابن منهدم شد 

سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منزل در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی اعضای باند سارقان منزل در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان که با تشکیل باندی 4 نفره اقدام به سرقت می کردند، دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 16 فقره سرقت از منزل در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ شعبانی با اشاره به کشف مقادیری از اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.
به گزارش ندای تجن_متاسفانه بر میزان سرقت در استان هر روز افزوده می شود که به دلایل فقر، بزهکاری،اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی رخ می دهد.

  • منبع خبر : روابط عمومی نیروی انتظامی استان