پردیس پارک علم‌و فناوری مازندران با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی راه‌اندازی می‌شود
پردیس پارک علم‌و فناوری مازندران با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی راه‌اندازی می‌شود
رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران از برنامه ریزی در سال جاری برای راه اندازی پردیس این پارک در استان خبر داد و گفت : این مجموعه با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی می شود و فعالیت خود را انجام می دهد .

ندای تجن-علی معتمدزادگان روز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران که در سالن اجتماعات اهل بیت (ع) دفتر نمایندگی ولی فقیه استان در ساری برگزار شد، افزود: با توجه به شعار و فرمایش امسال رهبر معظم انقلاب حول محور شرکت های دانش بنیان این موضوع در دستور کار پارک علم و فناوری استان قرار گرفته است و برنامه های متعددی برای پویایی بیشتر این شرکت ها در دستور کار داریم .

وی ادامه داد: نیروهای انسانی که متشکل از جوانان تحصیل کرده، با استعداد و توانمند هستند، بزرگترین داشته های پارک علم و فناوری به عنوان متولی شرکت های دانش بنیان به شمار می روند و مسئولان این نهاد، بدنبال ارتقای فعالیت این بخش می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با بیان اینکه استفاده بیشتر از این داشته ها به عنوان هدفگذاری امسال پارک علم و فناوری مازندران در سالی که به نام شرکت های دانش بنیان نامگذاری شده است، می باشد، گفت: در حال حاضر این استان با داشتن 96 شرکت دانش بنیان و تولید بیش از 550 محصول از نظر تعداد شرکت ها رتبه یازدهم در کشور را دارد که می توان این جایگاه تعداد شرکت های دانش بنیان را ارتقا داد .

وی از فعالیت 250 واحدهای فناور در پارک علم و فناوری مازندران خبر داد و افزود: این شرکت های در حوزه های کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، و مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی و … فعالیت دارند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی ناحیه نوآوری در استان به عنوان برنامه و دستور کار امسال این نهاد همسو با اجرایی کردن شعار سال رهبری برشمرد و گفت: امیدواریم با اقداماتی که انجام می شود تعداد شرکت های دانش بنیان به ۲ برابر تعداد فعلی افزایش دهیم .

معتمدزادگان با بیان اینکه برای رفع کمبود فضا برای استقرار و فعالیت شرکت های دانش بنیان مازندران برنامه ریزی های لازم انجام شده است، افزود : بنا داریم با هماهنگی های صورت گرفته ۲۰ هزار متر مربع فضای برای استقرار این شرکت ها در شهرستان های مختلف از جمله قائمشهر ، بابل ، آمل و بابلسر فراهم کنیم که روزهای آتی بخشی از فضا در شهرستان آمل در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد تا به توسعه فعالیت آنها کمک شود.

وی برنامه ریزی برای عملی شدن شعار سال رهبری انقلاب در خصوص شرکت های دانش بنیان را تنها معطوف به خودِ شرکت ها ندانست و گفت: قرار است کارگاه‌هایی برای مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی برگزار شود تا آنها با فرایند دانش بنیان و چگونگی فعالیت آنها آشنا و آگاه شوند .

  • منبع خبر : روابط عمومی