برای اجرای طرح فاضلاب قائمشهر، پیگیر دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی هستیم
برای اجرای طرح فاضلاب قائمشهر، پیگیر دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی هستیم
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به لزوم اجرای طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای استان گفت: برای اجرای طرح فاضلاب در قائمشهر پیگیر دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی هستیم.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مازندران، مهندس برارزاده با بیان اینکه مطالعات طرح فاضلاب این شهر از سال 1386 آغاز و پس از پیگیریهای انجام شده و اخذ مجوزات لازم، ازسال 1391 عملیات اجرایی آن شروع شد افزود: هدف از انجام این طرح اجرای 620 کیلومتر شبکه جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 72840 مترمکعب درشبانه روز می باشد.
وی، با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح نیاز به دریافت تسهیلات بین المللی از بانک توسعه اسلامی است، تصریح کرد: ازسال 1391 پیگیرهای لازم برای دریافت این تسهیلات انجام شد ولی با وجود بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان این بانک تاکنون این امر تحقق نیافت.
مهندس برارزاده، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی، تا کنون با استفاده ازاعتبارات ملی تملک زمین تصفیه خانه در حدود 7.5 هکتار خریداری شد.
مدیرعامل آبفامازندران، ادامه داد: براساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از  21000 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح نیاز است که با توجه به تخصیص اعتبارات سالانه، عملیات اجرای طرح در حال پیگیری و انجام  بوده و پس از تامین اعتبار مناسب، سرعت اجرای طرح نیز افزایش خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه همکاران شرکت شبانه روز تلاش دارند طرحهای در دست اقدام با سرعت انجام و به اتمام برسد، گفت: تا زمانی که مراحل اجرای طرح و شرایط لازم برای بهره برداری ازتاسیسات فراهم نشود، اتصال مشترکین به شبکه جمع آوری  فاضلاب امکان پذیر نخواهد بود.