مراسم سوم خرداد همراه با تشییع شهدای گمنام در استان برگزار می‌شود
مراسم سوم خرداد همراه با تشییع شهدای گمنام در استان برگزار می‌شود
سردار عبدالله ملکی در نشستی خبری که به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهرامروز ظهر در محل سالن اجتماعات بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گفت: قرار است 8شهید گمنام به همین مناسبت در شهرهای مختلف استان تشییع شوند.

ندای تجن– وی با بیان اینکه در سال جاری چهلین سالگرد آزادسازی خرمشهر را گرامی می داریم، گفت:با وحدتی که در میان نیروهای ارتش، سپاه ، بسیج و عشایر در زمان عملیات بیت المقدس به وجود آمد توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

ملکی با اشاره به اینکه برای آزاد سازی خرمشهر 6هزار نفر شهید و 24هزار نفر مجروح شدند ، ادامه داد:نیروهای استان مازندران هم برای کمک به عملیات حضور داشتند و 270نفر شهید شدند.

مدیر کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر حفظ حماسه مقاومت نیروها در خرمشهر، افزود:در سال جاری حماسه آزادسازی خرمشهر را با شعار «ما مقاوم هستیم»با محوریت جهادتبیین که مقام معظم رهبری اعلام کردند، گرامی می‌داریم.

وی به تشکیل ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس دراردیبشهت ماه سال جاری در محل استانداری مازندران اشاره کرد و ادامه داد:14کمیته در درون ستاد شکل گرفت که در سال جاری 43عنوان برنامه  را طراحی کردیم.

ملکی برگزاری مراسم گرامی داشت سالروز حماسه خرمشهر را یکی از برنامه‌های ستاد عنوان کرد و گفت:قرار است 8شهید گمنام به همین مناسبت در شهرهای مختلف استان تشییع شوند؛این شهدا فردا عصر از جاده فیروزکوه وارد مازندران می‌شوند و در شهرهای پل سفید، شیرگاه و قائم شهر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد:شهدای گرانقدر فردا شب در محل مسجدفاو موزه دفاع مقدس مهمان هستند و پس از آن در شهرهای مختلف تشییع و به خاک سپاری می‌شوند.

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: 3شهید در محل استانداری مازندران، اداره کل ورزش و جوانان استان و دانشگاه پیام نور،1 شهیددر شهر بابل ، 1شهید در شهر جویبار، 2شهید در چالوس و 1شهید در محل آلاشت سوادکوه  به خاک سپرده می‌شوند.

ملکی افزود:مراسم تشییع شهدای گمنام در مرکز استان در روز سه شنبه 3خرداد ماه پس از نماز مغرب و عشاء در محل امامزاده یحیی ساری برگزار می شود.

این مسئول برگزاری یادواره شهدا، همایش تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، اجتماع دهه نودی‌ها برای سرود دهه نودی ها،غبارروبی مزار شهدا ،رونمایی از موسیقی فتح خرمشهر، تکریم از جانبازان 50درصد و..را از برنامه‌های گرامی داشت سالروز حماسه خرمشهر در روزهای 3و 4خردادماه اعلام کرد .

وی در ادامه سخنان خود به ساخت پارک موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:در طول 13سال گذشته بخشی از اقدامات ساخت انجام شده است که در حدود 60میلیارد تومان هزینه شد، 13هکتار از اراضی در طرح بود که 11هکتار را خارج کردیم؛4هکتار از اراضی باقی مانده که در اختیار مردم است و در تلاش برای تهاتر هستیم تا در محل دیگری به مردم زمین دهیم.

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه 200میلیارد تومان برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس نیاز داریم، گفت:در سفر رئیس جمهور به استان مازندران 60میلیارد تومان اعتبار برای پارک موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد که مقدار تخصیص یافته هنوز مشخص نیست.