ثبت‌نام هزار مازندرانی در مسابقات قرآن / مهلت ثبت‌نام تا 25 خرداد ادامه دارد
ثبت‌نام هزار مازندرانی در مسابقات قرآن / مهلت ثبت‌نام تا 25 خرداد ادامه دارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ثبت نام مسابقات قرآن کریم در استان تا 25 خرداد ماه ادامه دارد، گفت: تاکنون حدود یک هزار مازندرانی در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت نام کردند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در جلسه ستاد استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه پرچمدار برگزاری مسابقات قرآنی در کشور است و یکی از بهترین مسابقات قرآنی را در جهان اسلام برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف به صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: در این مسابقات تمامی آحاد جامعه در رشته‌های مختلف می‌توانند شرکت کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه با برگزاری محافل و مسابقات قرآنی باید قرآن کریم را از مهجوریت خارج کنیم، تصریح کرد: در جامعه ما صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و قرآن کریم در مهجوریت قرار دارند که با برگزاری مسابقات و حمایت فعالان قرآنی باید کلام نورانی خداوند در جامعه رواج پیدا کند.
حیدری در ادامه با بیان اینکه ثبت نام مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز شده و تا 25 خردادماه ادامه دارد، گفت: تاکنون حدود یک هزار مازندرانی در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت نام کردند.
وی عنوان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم برای آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ 10 جزء قرآن کریم، حفظ 5 جزء قرآن کریم برای هردو گروه تا مرحله استانی خواهد بود.
حیدری با بیان اینکه رشته اذان نیز مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان بوده که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: رشته‌های مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی با دعوت از تمامی آحاد جامعه برای شرکت در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، گفت: رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/