لزوم تلاش در جهت ایمن سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور
لزوم تلاش در جهت ایمن سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور
در نخستین نشست شورای پدافند غیر عامل استان مازندران که با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در نيروگاه شهید سلیمی نكا برگزار شد، بر لزوم ایمن سازی زیرساخت های حیاتی کشور تاکید شد.

  

ندای تجن_در اين جلسه که عبدالرحمان کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور، سید اعتضاد مقیمی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو، روح الله سُلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین رئیس شورای پدافند غیر عامل استان مازندران، حمید بخشی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران، کوروش موسوی مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان و رئیس کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری پدافند غیر عامل استان، عبدالرضابابایی فرماندار شهرستان نکا و اعضای شورای پدافند غیر عامل استان مازندران حضور داشتند ابتدا حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا ضمن عرض خوش آمد به میهمانان به بیان جایگاه نیروگاه، اقدامات انجام شده و در دست اقدام در زمینه پدافند غیر عامل در نیروگاه پرداخت.

تازیکی تولید برق را از حساسترین و مهم ترین مسله در وزارت نیرو برشمرد و گفت: تولید برق زیر ساخت همه زیر ساخت های کشور است و علاوه بر معیشت و زندگی مردم، امنیت کشور وابسته به آن می باشد و سه مرحله بمباران نیروگاه توسط رژیم بعثی عراق در زمان جنگ تحمیلی موید این مسئله است.

وی با اشاره به این نکته که نیروگاه نکا نقش بسزایی در پایداری شبکه برق شمال کشور دارد بیان داشت : ضرورت تولید و افزایش نیاز جامعه می طلبد که به مبحث تولید نگاه ویژه بلند مدت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان به جهت مصارف کشاورزی، مهمان پذیر بودن و آماده بودن شرایط نیروگاه از بعد فنی و توجیه اقتصادی در طرح توسعه سیکل ترکیبی در فاز اول دو واحد گازی 162 مگاواتی به ظرفیت 324 مگاوات و در فاز دوم یک واحدبخاری به ظرفیت 160 مگاوات در حال احداث می باشد که در مجموع با اجرای این پروژه قدرت نامی نیروگاه به حدود 2700 مگاوات خواهد رسید.

‌ وي در پايان به تشريح اقدامات پدافندي انجام شده و در دست اقدام در نيروگاه پرداخت.

در ادامه روح الله سُلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به موقعیت استراتژیک مازندران در شمال کشور گفت: نیاز است شورای پدافند غیر عامل، مصون سازی نهادهای مهم و استراتژیک استان و مراکز حیاتی در معرض تهدید را دوراندیشانه مورد توجه قرار داده تا بتواند ضمن ارائه خدمات در تابستان پیشرو به بیش از هفت میلیون جمعیت ثابت روزانه از هم استانی ها و گردشگران، از مراکز راهبردی نیز صیانت نماید.

در پایان معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تهدیدات دشمنان و وضعیت انرژی دنیا بیان داشت: در شرایط موجود باید تمام تلاش برای ایمن سازی زیر ساخت های حیاتی کشور صورت پذیرد و برای تامین نیازهای اساسی تلاش مضاعف نماییم و به مردم این اطمینان را بدهیم که اختلالی در خدمات و نیاز های اساسی ایجاد نخواهد شد. 

  عبدالرحمان کشوری از اعلام آمادگی جهت رفع نیاز استانها در سطح کلان خبر داد و گفت : با هماهنگی های به عمل آمده آمادگی لازم جهت معطوف نمودن توجه تمام وزارت خانه ها جهت رفع نیازهای استانها با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها به وجود آمد تا از شرایط گذر کنیم و بر مشکلات فائق آییم.

کشوری مدیریت در شرایط اضطرار را مهم دانست و گفت: تداوم و تکرار رزمایش های انجام شده در پدافند غیر عامل باعث افزایش آمادگی می گردد و باید برای خنثی سازی و مقابله با جنگ روانی دشمن و جهت دهی به افکار عمومی در شرایط بحران راهکارهای لازم را تمرین وزمینه سازی نماییم.

در این جلسه حمید بخشی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران و  کوروش موسوی مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان ورئیس کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری پدافند غیر عامل استان گزارشی از ظرفیت ها، اقدامات و کارهای در دست اقدام استان را ارائه نمودند.   

پیش از برگزاری نشست، میهمانان و اعضای شورای پدافند غیر عامل استان از بهره برداری فاز اول پروژه آب شیرین کن نیروگاه به عنوان یکی از پروژه های مهم پدافندی استان و روند تعمیرات اساسی واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه بازدید میدانی به عمل آوردند. 

  • منبع خبر : روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا