«فتح خرمشهر» به عنوان یک فرهنگ به جامعه معرفی شود
«فتح خرمشهر» به عنوان یک فرهنگ به جامعه معرفی شود
سردار ملکی گفت: امروز حماسه «فتح خرمشهر» به عنوان یک تفکر و فرهنگ باید به مسئولین و جامعه معرفی شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، به مناسبت سوم خرداد همایش بزرگداشت آزادسازی خرمشهر امروز با حضور فرماندهان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید هاشمی نژاد عباس آباد بهشهر برگزار شد.
سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و گرامیداشت فتح خرمشهر اظهار داشت: تجلیل از مردان ظفرمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد گرامیداشت فتح خرمشهر محسوب می‌شود.
وی برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را در راستای جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: خاطرات و حماسه‌های مردان جهاد و شهادت در هشت سال دفاع مقدس باید به نسل امروز و آیندگان منتقل شود.
سردار ملکی به ذکر خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: خاطرات نهفته در دل‌های رزمندگان، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گنج است و باید استخراج شود و در قالب کتاب و هنر حماسی به مردم ارائه شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نقش تکاوران نیروی دریایی ارتش در مقاومت 34 روزه خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: تکاوران نیروی دریایی ارتش در کنار نیروهای سپاه، بسیج و عشایر منطقه خوزستان در عملیات بیت المقدس حماسه‌ها خلق کردند.
وی به جانفشانی‌های این مدافعان وطن اشاره و اضافه کرد: حفظ ارزش‌های نظام و پاسداری از منافع کشور از جمله وظایف این مردان رزم و جهاد است که از گذشته‌های دور تاریخ این انقلاب شاهد آن بوده و هست و باید قدردان این مجاهدان باشیم.
وی با بیان اینکه توکل به خدا و وحدت بین نیروهای مسلح عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود، تصریح کرد: در حماسه فتح خرمشهر شاهد صحنه‌های ایثار و فداکاری و مجاهدت فرزندان این سرزمین بودیم که به فرمان امام زمان خویش در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و نقش آفرین بودند.
سردار ملکی از حماسه آزادسازی خرمشهر به عنوان نماد مقاومت ملت ایران یاد کرد و گفت: امروز حماسه «فتح خرمشهر» به عنوان یک تفکر و فرهنگ باید به مسئولین و جامعه معرفی شود.
در پایان این مراسم از تعدادی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حماسه مقاومت سال ۵۹ و عملیات بیت المقدس تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/