آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری فصل تابستان در کانون
آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری فصل تابستان در کانون
ثبت نام کارگاه‌های حضوری تابستانه در کانون پرورش فکری با 360 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی آغاز شد


ندای تجن_مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: ثبت‌نام کارگاه‌های حضوری فصل تابستان کانون پرورش فکری مازندران با 360 کارگاه فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی آغاز شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، محمد علی یزدان شناس با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری چندین دوره کارگاه‌های مجازی در دوران کرونا، امسال کارگاه‌های ویژه فصل تابستان اغلب به صورت حضوری و در برخی موارد مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه360 کارگاه در 28 مرکز فرهنگی هنری استان به برگزاری طرح اوقات فراغت می پردازند افزود: از این میان 355 کارگاه به صورت حضوری و 5 کارگاه به صورت مجازی ویژه گروه‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال آماده ثبت‌نام از عموم علاقه‌مندان هستند.
یزدان شناس اظهار داشت: «هنرهای تجسمی شامل: نقاشی، طراحی، خوشنویسی، کلاژ(تکه‌چسبانی)، اوریگامی( کاغذوتا)، انواع کاردستی، سفال‌گری، عکاسی» و «هنرهای نمایشی (بازیگری، فیلم‌سازی، عروسک نمایشی، پویانمایی، سرود و موسیقی کودک (اُرف)»، شطرنج، خودباوری و هوش هیجانی از جمله کارگاه‌های تخصصی فصل تابستان سال ۱۴۰۱به‌شمار می‌رود.

مدیرکل کانون مازندران، درعین حال به ارایه آموزش‌های ادبی (شعر، داستان، خوانش متون ادبی، شاهنامه‌خوانی و حافظ خوانی و …) هنر قصه‌گویی و اجرا، فن بیان، نجوم کانون در قالب کارگاه‌های تخصصی اشاره‌داشت و عمق‌بخشی به دانش و آگاهی‌های علمی و ادبی مخاطبان را از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست.
این مسؤول از برپایی کارگاه‌های عمومی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان نیز سخن‌گفت و کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شناخت سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع و «آشنایی با قرآن و احادیث را از جمله کارگاه‌های سازنده‌ای خواند که رایگان برای اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، رسالت کانون را ارایه خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان، نشاط‌بخشی و توان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی عنوان نمود و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب آگاهی بیش‌تر از فعالیت‌ها و برنامه‌ها به مراکز فرهنگی هنری شهرستان خود مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است: برای آگاهی از نشانی مراکز، می توان به نشانی اینترنتیmazandaran.kpf.ir قسمت مراکز کانون مراجعه و سپس استان و شهرستان مورد نظر را جستجو نمود.