توسعه خدمات کانون پرورش فکری ویژه کودکان با نیازهای ویژه در مرکز فراگیر ساری
توسعه خدمات کانون پرورش فکری ویژه کودکان با نیازهای ویژه در مرکز فراگیر ساری
در نشست مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با نمایندگان انجمن‌های کودکان با نیازهای ویژه در خصوص توسعه خدمات مرکز فراگیر کانون پرورش فکری ساری در ارایه خدمات ویژه کودکان و نوجوانان کم توان گفتگو شد

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در نشست مدیرکل این کانون با مدیرعامل انجمن فرامهر تبرستان و برخی دیگر از فعالان حوزه خدمت رسانی به افراد کم توان ذهنی و حرکتی که در کانون پرورش فکری فراگیر شماره یک ساری برگزار شد در خصوص توسعه خدمات برای کودکان ونوجوانان کم توان بحث و گفتگو شد.
بر اساس این نشست که به منظور برنامه ریزی برای حضور اعضای انجمن و بهره‌مندی از ظرفیت مرکز فراگیر کانون پرورش فکری شماره یک ساری صورت پذیرفت، قرار شد با حضور مربیان این انجمن در مرکز فراگیر کانون ساری و با همکاری مربیان کانون پرورش فکری راه‌های توسعه خدمات برای برگزاری دوره های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی هنری مورد بررسی قرار گیرد.
برگزاری کارگاه‌های نمایشی ویژه افراد با نیازهای ویژه، نشست‌های تخصصی با والدین و … از جمله خدمات مورد بهره برداری خواهد بود.

گفتنی است مركز فرهنگي هنري فراگیر كانون پرورش فکری شماره یک ساری علاوه بر ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان ونوجوانان عادی، فعاليت هاي ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی نیز ارایه می شود.
این مرکز مجهز به منابع و تجهيزات مناسب براي ارایه خدمات كتابخانه‌اي به كودكان و نوجوانان با نیازهای ويژه در كنار سایركودكان و نوجوانان است.اين كتابخانه در كنار مجموعه كتاب هاي چاپي به خط بينايي داراي كتاب هاي پارچه اي حسي- لمسي، کتاب بریل، کتاب گویا، کتاب‌های ساده نویسی شده، نوارهای ویدئویی کتابخوانی به زبان اشاره و تجهیزاتی همچون بهدید برای کم بینایان و برجسته نگار است.