اجرای طرح در سواحل مازندران نیازمند تامین اعتبار است
اجرای طرح در سواحل مازندران نیازمند تامین اعتبار است
به گفته استاندار مازندران برای اجرای طرح های فرهنگی و عمرانی در سواحل استان به تامین اعتبار مالی نیاز است.

ندای تجن_سیدمحمود حسینی‌پور در سفر یک‌روزه احمد وحیدی، وزیر کشور به مازندران، در استانداری مازندران تصریح کرد: سفر وزیر کشور با هدف بررسی وضعیت سواحل استان بعد از آزادسازی حریم ۶۰ متر برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: با توجه به آزادسازی حریم ۶۰ متری خدماتی که در ساحل ارائه  می‌شود قرار است در این سفر توسط وزیر کشور مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بررسی رعایت شئونات اسلامی در سواحل از دیگر موضوعات دستور کار سفر وزیر کشور به مازندران است.

وی در ارتباط با وضعیت پرداخت حقوق ناجیان غریق، گفت: دیون سال گذشته پرداخت شده در عین حال این افراد دغدغه‌هایی دارند، با توجه به وضعیتی که ساحل در گذشته داشته بر اساس آمار دقیقی که داریم نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تلفات ۵۶ درصدی هستیم.

حسینی‌پور ادامه داد: ۴۷۰ کیلومتر ساحل استان نیاز به اجرای فعالیت‌های عمرانی مناسبی دارد.

در ادامه روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، اظهار کرد: مدیریت سواحل در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی گفت: هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در سواحل مستقر هستند و تاکنون ۱۹ نفر از ابتدای طرح دریا غرق شدند.

سلگی اضافه کرد: برای ۴۷۰ کیلومتر سواحل استان مازندران که بیشترین تجمع انسانی را در روزهای تعطیل در آن شاهد هستیم، هیچ اعتبار فرهنگی در نظر گرفته نشده است.

رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه برای ۱۵ شهر ساحلی استان نقشه‌های تفضیلی تهیه شده است، گفت: در حال حاضر ۲۷ طرح دریا فعال بوده و برنامه‌ریزی کردیم که به ۶۰ طرح افزایش پیدا کند