بیش از 2هزار نفر از مددجویان بهزیستی مازندران صاحب خانه می‌شوند
بیش از 2هزار نفر از مددجویان بهزیستی مازندران صاحب خانه می‌شوند
استاندار مازندران در جلسه شورای اداری بهزیستی استان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، در تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی؛ دستورات لازم جهت برخورداری کلیه مددجویان بهزیستی استان از طرح مسکن ملی بدون آورده مالی را صادر کرد و گفت: هیچ کدام از ۲۳۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان که در این طرح ثبت نام کردند نباید بدلیل نداشتن آورده مالی از این طرح حذف شوند.

ندای تجن-استاندار مازندران در جلسه شورای اداری بهزیستی استان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره به اینکه این مجموعه بدلیل جامعه هدف و نوع خدمات معنوی که ارایه می کند در منظر همگان قرار دارد و ویترین ادارات است، خاطر نشان کرد: با توجه به وجود مدیران و کارکنان شایسته در این مجموعه باید خدمات بهزیستی استان در تراز ملی باشد.

وی افزود: سطح و تراز ارائه خدمات در استان مازندران ملی است و از ابتدای سال تاکنون حدود 25 میلیون گردشگر به استان سفر کردند.

مقام عالی دولت در مازندران در ادامه در تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی، دستورات لازم جهت برخورداری کلیه مددجویان بهزیستی استان از طرح مسکن ملی بدون آورده مالی را صادر کرد و افزود : هیچ کدام از ۲۳۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان که در این طرح ثبت نام کردند نباید بدلیل نداشتن آورده مالی از این طرح حذف شوند. این عیدی روز خجسته غدیر به جامعه بزرگ معلولین است، گرچه این عزیزان بسیار بیش از اینها از ما طلب دارند.

حسینی پور گفت: از نگاه دینی، انسانی و اجتماعی افراد معلول اعم از زنان، کودکان و زنان بی سرپرست با سایر آحاد جامعه تفاوتی ندارند و نگاه باید یکسان باشد چرا که در این قشر افرادی داریم که توانایی های فکری و روحی دارند و هیچ گونه محرومیتی برای این قشر نباید وجود داشته باشد و همه باید از تمامی امکانات استان بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: مش و روش دولت آیت الله رئیسی عدالت محوری و بهره مندی همه آحاد جامعه از رفاه و امکانات است و برای اداره امور نیز به مردمی سازی اداره کشور اعتقاد و باور کامل دارند.

نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که مناسب سازی فضای شهری یکی از مطالبات به حق جامعه معلولین است، در مازندران شرایط در این خصوص مطلوب نیست، یادآور شد: همه دستگاه ها باید مناسب سازی را سریعا انجام دهند، یویژه دستگاه هایی همچون نظام مهندسی و شهرداری ها می بایست توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و ساختمان ها و مراکز عمومی که در حال ایجاد است باید مناسب سازی را در اولویت قرار دهد و اگررعایت نکند جلوی فعالیت شان را خواهیم گرفت.

سید محمود حسینی پور با اشاره به این که  402 هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند، روند پیری جمعیت در استان بشدت رو به افزایش است و رشد جمعیت هم در حال افت شدید است که باید اعلام خطر کنیم، گفت: یکی از نهادهایی که می تواند به ما در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی کمک کند، اداره کل بهزیستی است.