ضرورت توجه عمیق‌تر به سرویس، نگهداری و تعمیرات خطوط انتقال نیرو
ضرورت توجه عمیق‌تر به سرویس، نگهداری و تعمیرات خطوط انتقال نیرو
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان بر ضرورت تعمیر و نظارت خطوط انتقال نیرو تاکید کرد.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، دکتر کوروش موسوی تاکامی گفت: ریرگردها و مه غلیظ موجب عملکرد رله دیستانس خط ۴۰۰ کیلوولت علی آباد استان گلستان به جاجرم خراسان است.

وی با بیان این که متاسفانه در مسیر خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم به پست علی آباد استان گلستان شدت ریزگردها بدلیل کشت چندباره بالا رفته است، افزود: پیشرفت تکنولوژی کشاورزی و دانش اقتصادی کشاورزان را به سمت کشت های مزارع با چهار بار کشت در سال هم رسانده است.

موسوی تاکامی خاطر نشان کرد: ریزگردهای ناشی از شخم زنی و برداشت گندم و حبوبات در مزارع گلستان سبب تشدید خیزش ریزگردها شده است.

وی افزود: شب گذشته مه غلیط به همراه ریزگردهای زنجیره سبب شد تا همانند سال ۱۳۹۸ خوزستان که تلفیق رطوبت و آلودگی سبب آرک زدگی زنجیره مقره ها و خروج خطوط شده بود، در این مسیر نیز حداقل شش برج آرک مقره زدند.

وی ادامه داد: با خروج خط به سرعت شش گروه شستشوی مقره با اخذ خاموشی از دیسپاچینگ ملی مقره های مسیر را با سیستم های پیشرفته، شستشو دادند.

موسوی تاکامی با اشاره به این که متاسفانه کمبود نقدینگی و عدم شستشوی به موقع مقره ها در سال های گذشته سبب انباشت ریزگردها و بروز مشکلاتی در این بخش شده است، افزود: خط ۴۰۰ کیلوولت علی آباد به جاجرم خراسان پس از تلاش پایدار برق دار شد.

این مسئول با اشاره به این که در این مسیر برج های رانشی که نیاز به گابیون بندی دارند هم زیاد است بر ضرورت تسریع در مقاوم سازی این برج ها تاکید کرد.

وی با اشاره به این که کم بودن تعداد مقره های زنجیره مقره، این مساله را موجب فاصله خیزشی کم در منطقه با آلودگی فوق سنگین دانست و خاطرنشان کرد: بعد از دوران پیک مصرف حدود سه مقره NGK باید به این زنجیره مقره هااضافه شوند نا این مشکل مرتفع شود‌.

موسوی با اشاره به این که تلاش می کنیم از از مقره های ایرانی با کیفیت مناسب در این خطوط استفاده شود بر ضرورت افزایش اعتبار تعمیرات خطوط برق تاکید کرد تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود