اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه مازندران
اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان خبر داد و گفت: این طرح همراه با برنامه‌های عزاداری و اطعام‌دهی از محل موقوفات و کمک‌های خیرین در اماکن مذهبی مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگویی با اشاره به نزدیکی ایام ماه محرم اظهار کرد: از روز گذشته بقاع متبرکه استان مازندران با غبارروبی و سیاه پوش کردن به استقبال ماه عزای شهادت فرزندان اهل بیت(ع) رفتند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به شیوع مجدد کرونا به هیأت امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شد تا در شهرهای قرمز مراسمات مذهبی در فضای باز و اطعام دهی به صورت بسته‌بندی باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه درب هیچ مکان مذهبی در ایام محرم بسته نیست و عزاداری‌ها با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نمازهای یومیه در ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص استان و مساجد بین راهی اقامه خواهد شد.
حیدری از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: این طرح همراه با برنامه‌های عزاداری و اطعام‌دهی از محل موقوفات و کمک‌های خیرین در اماکن مذهبی اجرا می‌شود.
وی آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌‌ها و مجالس عزاداری امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا را از اهداف اجرای این طرح برشمرد .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: برنامه‌های لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.
حیدری با اشاره به اینکه نیت حدود 70 درصد موقوفات مازندران برای عزاداری و اطعام‌دهی در ایام محرم است، افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش اجرا می‌شود.
انتهای پیام/