ارسال 2هزار و 800تن کاغذ برای چاپ و نشر کتاب درسی/ آمادگی برای عقد قرارداد 5ساله کاشت و برداشت چوب
ارسال 2هزار و 800تن کاغذ برای چاپ و نشر کتاب درسی/ آمادگی برای عقد قرارداد 5ساله کاشت و برداشت چوب
به گفته نیک نژاد شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با توجه به افزایش میزان تولید آمادگی عقد قرارداد 5ساله کاشت و برداشت چوب با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را دارد.


به گزارش ندای تجن-مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران امروز عصر در جمع اهالی رسانه در محل سالن اجتماعات هتل سالاردره ساری با بیان اینکه به عنوان اهالی رسانه رسالت داریم که واقعیت‌ها را در قالب دوربین و نوشتار یا قلم شماست، بگوییم، گفت: رسالت ما این است که در کنار گفتن واقعیت‌ها، روحیه امید و نشاط ایجاد کنیم.

امید نیک نژاد با اشاره به اینکه نوع و بیان خبرنگار به هنرش و سیاست‌های صاحب رسانه بستگی دارد، افزود: اما نگاه خبرنگار از قاب خودش است که صحنه را می‌بیند و ثبت می‌کند که ارزشمند است.

 وی با بیان اینکه طرح تنفس جنگل شرکت را با مشکل مواجه کرد که سبب شد تا بهره برداری نداشته باشیم، ادامه داد:باید تلاش کنیم تا اگر اتفاقی می‌خواهد بیفتد در جهت دادن شخصیت به مجموعه باشد چون اگر مجموعه‌ای بی‌هویت و شخصیت شود تو سرش می‌زنند.
نیک نژاد با اشاره به اینکه مجموعه‌های بسیاری تولیدکننده کاغذ هستند، اضافه کرد:در کشور شرکت چوب و کاغذی که توانایی تولید کاغذ تحریر را داشته باشد نیست و شرکت‌هایی که هستند هم باید ۶۰۰هزارمیلیارد دلار سرمایه گذاری کنند تا بتوانند این نوع کاغذ را تولید کنند.

ارسال ۲هزار و ۸۰۰تن کاغذ برای چاپ و نشر کتاب درسی

 وی با بیان اینکه تولید کاغذ کار آسانی نیست، گفت:سختی‌های تولید در کنار تامین مواداولیه و سختی کار با تحریر وجود دارد اما خوشحالیم که تولید مازندران برای تهیه کاغذ کتاب‌های درسی استفاده می‌شود و دانش آموزان وقتی کتاب خود را می‌گشایند نام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را می‌بینند.
نیک نژاد به ارسال ۲هزار و ۸۰۰تن کاغذ برای چاپ و نشر کتاب درسی اشاره کرد و افزود:اکنون شرکت به شخصیتی که باید به آن می‌رسید، دست یافته است.
وی با بیان اینکه مشکل کمبود برق در شرکت در طول ۵۰روز گذشته سبب توقف فعالیت یک خط تولید شد، افزود: این موضوع  روزانه چهار و نیم تا پنج و نیم میلیاردتومان ضرر به همراه دارد.
نیک نژاد از تولید کاغذ به عنوان کالای استراتژیک در استان یاد کرد و گفت:صادرات۲۰تا  ۲۵هزار تن کاغذ به عراق هم بی‌سابقه بود، در کنار آن بالاترین رقم تولید کاغذ در زمان استفاده از چوب  ۱۴هزار و ۸۰۰تن در سال ۹۲یا ۹۳بود .

وی با بیان اینکه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به فروش می‌کند، افزود: فعالیت شرکت بر روی ریل افتاده است که با همین روند ادامه می‌یابد.

پیشنهاد حمایت از اهالی رسانه برای تهیه کاغذ
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذمازندران در پاسخ به سئوال یکی از مدیران نشریات برای همکاری در تهیه کاغذ، گفت: اهالی رسانه تشکل منسجم معرفی کنند ،آمادگی داریم با ۵۰درصدتخفیف قیمت،  ۱۰تن کاغذ را به صورت ماهانه در اختیار روزنامه بگذارم حداقل تا ۴ماه شاید هم تا پایان سال ادامه یابد البته به اندازه‌ای که ذخیره داشته باشیم.

نیک نژاد پیشنهاد داد که می توانیم کاغذ ۲ماه را به صورت رایگان در اختیار مجموعه‌ای قرار دهیم تا میان نشریات توزیع کند و گفت:هر کدام از پیشنهادات را قبول دارید با روابط عمومی صنایع چوب و کاغذ مازندران هماهنگ کنید.
وی بیان کرد: پس از عمل به تعهدات وزارت آموزش و پرورش در دی و بهمن ماه کاستی‌های رسانه‌ها را جبران می‌کنیم.

آمادگی برای عقد قرارداد ۵ساله کاشت و برداشت چوب


نیک نژاد با اشاره به پیگیری برای زراعت چوب در طول  سالیان متوالی، افزود: در سال جاری از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درخواست کردیم تا زمین در اختیار شرکت بگذارند.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذمازندران با بیان اینکه آمادگی برای عقد قرارداد ۵ساله کاشت و برداشت چوب در اراضی که در اختیار ما قرار می گیرد را داریم، اضافه کرد:با توجه به توانایی شرکت صنایع چوب و کاغذ استان در اشتغالزایی ۱هزار و ۳۰۰نفر و به عنوان تنها تولیدکننده کاغذ تحریر و روزنامه در کشور  انتظار همکاری از سازمان منابع طبیعی داریم.
۶سال بدون برداشت چوب از جنگل
وی بیان کرد:شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران کارتن‌های تولیدی خود را با صنایع سلولزی تهیه می‌کند که قابلیت ۵تا 7دور تبدیل شدن به باطله و خمیر شدن را دارد.
نیک نژاد با اشاره به اینکه در صنعت تولید کاغذ رقبای بخش خصوصی داریم، ادامه داد:شنیدیم در مجوز صادره باید از چوب خارجی استفاده کنند اما رقیب ما در استفاده از چوب داخلی شدند که حداکثر ۱۵۰نفر نیرو بیشتر ندارند.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون این موضوع که رقبای شما چوب را خریداری می‌کنند، گفت:ما هم چوب مورد نیاز را خریداری می‌کنیم و در طول ۶سال گذشته یک مترمکعب چوب برداشتی از جنگل‌ها نداشتیم.

نداکلائی