راه‌اندازی خانه خلاق روستایی در مازندران/میزان تاثیرگذاری پارک‌های علم و فناوری در اقتصادمنطقه مشخص شود
راه‌اندازی خانه خلاق روستایی در مازندران/میزان تاثیرگذاری پارک‌های علم و فناوری در اقتصادمنطقه مشخص شود
به گفته نعمت زاده تا سال 1404تعداد 8خانه خلاق شهری و 10خانه خلاق روستایی راه اندازی می شود که در فرآیند دریافت مجوز 2خانه خلاق روستایی قرار دارند.

به گزارش ندای تجن-قربانعلی نعمت زاده با بیان اینکه تبدیل علم به فناوری و نوآوری یک فرآیند است، گفت: دکتر معتمدزادگان  در طول فعالیت زحمات بسیاری کشیدند و ریسک‌هایی انجام داد که جای تشکر دارد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه 8مرکز رشد در استان وجود دارد، افزود:براساس برنامه راهبردی 4ساله  قرار شد تا سال 1404 تعداد 22 مرکز رشد در استان راه اندازی کنیم.   

نعمت زاده با بیان اینکه در حوزه خانه‌های خلاق واژگان بسیاری وجود دارد که در حال حاضر یک خانه داریم، اضافه کرد: یکی از مسایل مورد غفلت در حوزه‌های شهری و روستایی در کل کشور همین خانه‌ها هستند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه  در شهرها خانه خلاق ایجاد می کنیم اما  نیمی از جمعیت ما در روستاها هستند، ادامه داد:قصد داریم تا سال 1404تعداد 8خانه خلاق شهری و 10خانه خلاق روستایی راه اندازی کنیم که در فرآیند دریافت مجوز 2خانه خلاق روستایی قرار داریم.

وی با بیان اینکه مازندران نسبت به سایراستان‌ها کمی دیرتر اقدام به راه اندازی پارک علم و فناوری کرد که رتبه 24 را در سطح کشور دارد، افزود:پارک می تواند محفلی برای رشد و توسعه کارآفرینی باشد.

 نعمت زاده به وجود ظرفیت‌های کلان استان که غیرمولد باقی مانده اشاره کرد و گفت:وقتی قصد استفاده از این امکانات را داریم با چالش روبرو می شویم.

وی یکی از وظایف اصلی مجموعه مدیریت استان را استفاده مطلوب از سرمایه مولد عنوان کرد و افزود:کارخانه نوآوری در مازندران نداریم که پیش بینی راه اندازی 2واحد تا سال 1404 را داریم.

 رئیس پارک علم و فناوری مازندران به تعداد 12هزار ملک غیرمولد در استان  اشاره کرد که می تواند برای کمک به بخش فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

نعمت زاده با اشاره به احداث برج فناوری در مرکز استان، گفت:در زمان فعالیت بنده به عنوان رئیس پارک علم و فناوری قول های داده شده باید مطالبات شما باشد وجایی برای نظارت برعملکرد و رصد مدیران  وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مازندران فضای فیزیکی کافی ندارد، افزود:تعداد کمی از پارک های علم و فناوری کشور مانند ما مشکل تامین زمین دارند اما ما حتی از سیستان و بلوچستان که استان محرومی است، پایین تر هستیم.

نعمت زاده با بیان اهمال کاری مجموعه دست اندرکاران استان به مشکلات پارک علم و فناوری مازندران، اضافه کرد:از استاندار مازندران می خواهیم تا در حل این مشکل توجه کمک کند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به همکاری سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه علوم کشاورزی در منطقه پهناب جویبار، افزود:در این منطقه با 7هزارمتر مربع مساحت پیش بینی راه اندازی دو دهکده را داریم

وی با بیان اینکه توسعه هسته‌ها، واحدهای فناورو شرکت های دانش بنیان و موسسات مورد توجه است تا  ظرف مدت 4سال 2برابر کنیم، گفت:میزان تاثیرگذاری پارک های علم و فناوری در اقتصادمنطقه باید مشخص شود.

نعمت زاده افزود: در حال توسعه فضای فیزیکی هستیم و قصد داریم با راه اندازی دفاتری در کشورهای عربی به شرکت‌های فعال که قصد صادرات دارند، کمک کنیم؛ در کنار آن توسعه آزمایشگاه و منابع انسانی متخصص را مورد توجه داریم.