معرفی برترین‌های چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران
معرفی برترین‌های چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران
نفرات برتر مسابقات استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی به مدت دو روز در مرکز فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد.
مراسم اختتامیه این رقابت‌ها دوشنبه‌شب با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرماندار و امام جمعه آمل و جمعی از مسؤولان استانی و شهری برگزار شد.
در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران حدود 320 چهره قرآنی شامل 170 نفر از برادران و 150 نفر از خواهران شرکت کردند.
بر این اساس نفرات برتر مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران بدین شرح اعلام می‌گردد:

در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم در بخش برادران ابوالحسن پهلوان از محمودآباد رتبه نخست را از آن خود کرد.
در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم حسین علی‌نیا از بابل، علیرضا رحمانی بهشهر و حسین کمالیان از بابل رده‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم نیز حسین همایون از محمودآباد رتبه نخست، محمد محسنی از بهشهر رتبه دوم و مرتضی میردار از چالوس رتبه سوم را از آن خود کردند.
محمدرضا رضایی از ساری، پیمان ایازی از قائمشهر و مجتبی محسنی از بابلسر در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
هیأت داوران در بخش قرائت مصطفی قاسمی از جویبار، سید محمد طاهایی از آمل و سید صادق مسلمی از قائمشهر را به عنوان نفرات برتر برگزیدند.
در رشته ترتیل هم مهدی تاجور از ساری، علی فرمان‌زاده از بابلسر و محمد رمضانی از بابل جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.
در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم بخش خواهران رقیه فتحی از بهشهر، فاطمه اسماعیلی از ساری و مستانه نجاتی از آمل نفرات اول تا سوم شدند.
رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم نیز با معرفی مریم ابراهیم‌نژاد از بهشهر در رتبه اول، مریم ابوالحسنی از ساری در رتبه دوم و زهرا یونسی از بهشهر رتبه سوم پایان یافت.
مهدیه ابوالحسنی از بابل، محبوبه زارع از بهشهر و محدثه زلیکانی از ساری در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
در رشته حفظ کل قرآن کریم زهرا سلطان‌پور از ساری، رقیه رضایی از ساری و فاطمه غلامی‌کناری از بابل به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
در بخش قرائت خواهران هاجر عسگری از تنکابن، فاطمه منتظریان از بابل و معصومه ابدی از بابل به عنوان رتبه اول تا سوم معرفی شدند.
در رشته ترتیل نیز سیده فاطمه زهرا صالحی از بابلسر ، حنانه خسروی از نور و زینب جمشیدی از نکا نفرات اول تا سوم شدند.
گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مسئولان از نخبگان قرآنی استان مازندران تجلیل به عمل آمد.
همچنین بر اساس سهمیه اعلامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برترین‌های این مسابقات که حائز نمرات لازم شده باشند به مرحله کشوری راه خواهند یافت.