غرق شدن بیش از 70نفر در دریای مازندران
غرق شدن بیش از 70نفر در دریای مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : از ابتدای خرداد تا ابتدای شهریور 76 نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشت


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ،دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه 72 نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند ، افزود : 75 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند .
تفکیک شهرستان
بر اساس اين گزارش در اين مدت شهرستان هاي نوشهر با 13، محمود آباد با 11 ، بابلسر و عباس آباد هر کدام با 8 فوتي بيشترين موارد مرگ ناشي از غرق شدگي و شهرستان های جویبار و بهشهر بدون فوتی گزارش شده است.
مرداد بیشترین ماه
بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با 37 ، تیر با 29، خرداد با 8 و شهریور با 2 مورد به ثبت رسید.

21 تا 30 سال بیشترین سن غرق شدگی
بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 27 مورد هستند و بعد از آن 11 تا 20 با 22 مورد و 31 تا 40 با 11 مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.
عضو شورای قضایی استان گفت : بیشتر اين افراد با وجود توصيه ها و هشدارهاي مكرر، محدوده هاي ايمن سازي نشده و خارج از طرح را براي شنا انتخاب كرده بودند افزود : بيشتر مغروقين از قشر جوان، غير بومي و مسافر هستند لذا به نظر مي رسد اطلاع رساني و فرهنگ سازي در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ايمن از دريا نياز به عزم ملي در سراسر كشور دارد و تلاش مسئولين استاني به تنهايي چاره ساز نخواهد بود