چگونگی ایجاد دانشکده علوم پزشکی ،خدمات بهداشتی و درمانی در غرب مازندران
چگونگی ایجاد دانشکده علوم پزشکی ،خدمات بهداشتی و درمانی در غرب مازندران

به گزارش ندای تجن_سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی از ایجاد دانشکده علوم پزشکی،خدمات درمانی و بهداشتی در غرب استان خبر داد و درباره نحوه راه اندازی آن توضیح داد. در متن زیر توضیح این نماینده را بخوانید: بسمه تعالی خدمت مردم شریف و موکلین عزیز سلام […]


به گزارش ندای تجن_سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی از ایجاد دانشکده علوم پزشکی،خدمات درمانی و بهداشتی در غرب استان خبر داد و درباره نحوه راه اندازی آن توضیح داد.

در متن زیر توضیح این نماینده را بخوانید:

بسمه تعالی

خدمت مردم شریف و موکلین عزیز

سلام

انتشار نامه وزیر محترم  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر خبر مسرت بخش توسعه آموزش عالی علوم پزشکی و ایجاد دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی درغرب استان مازندران که با شعف جمع کثیری از همشهریان عزیز غرب مازندران همراه شد، در عین حال واکنش‌های دیگری نیز در برداشت. از آنجایی که شاهد برخی برداشت‌ها و تحلیل‌های غیر واقع

شدم دیروز (سه شنبه پانزدهم شهریور ماه) در رامسر حضور یافته وخدمت جمعی از موکلان عزیز توضیحاتی را ارائه کردم که مفید و وظیفه دانستم به استحضار همگان برسانم.

اول؛واقعیت چیست؟

از دوسال پیش به اتفاق برادر عزیز و متخصص ام، جناب آقای دکتر محسنی بندپی نماینده فهیم مردم شریف چالوس، نوشهر وکلاردشت براساس مطالعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای توسعه آموزش عالی علوم پزشکی و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی تلاش کردیم. این تلاش در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم به بار نشست و خوشبختانه در اسفند ماه ۱۴۰۰ در پی نشستی که به اتفاق جناب آقای دکتر محسنی بندپی در دفتر جناب آقای دکتر عین الهی وزیر محترم بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در باب ابعاد موضوع داشتیم با حسن ظن جناب وزیر در شورای گسترش آموزش پزشکی طرح و تصویب شد.که شایستگی تقدیر از ایشان و تبریک به مردم شریف مازندران بویژه غرب استان را دارد.

دوم؛ این مصوبه مبارک چیست؟ و چه چیزی تصویب شد؟

با توجه به مصوبه تیرماه سال 1401 شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در غرب استان مازندران با مرکزیت شهرستان تنکابن(استقرار ستاد مرکزی در تنکابن) ایجاد می‌شود.

استحضار دارید که دانشکده علوم پزشکی فراتر از دانشکده پزشکی است و می‌تواند در بردارنده چندین دانشکده اعم از پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی،پیراپزشکی،پرستاری و… باشد.

این جا فایده این مصوبه روشن‌تر می‌شود چراکه در کنار دانشکده‌های موجود می‌توان دانشکده‌های دیگر ایجاد کرد. البته این تنها فایده آموزشی این مصوبه نیست. امتیاز دیگر و در واقع نزدیکترین امتیاز آن این است که دانشکده پردیس پزشکی رامسر که فاقد تشکیلات و هیات علمی است به دانشکده دولتی پزشکی دارای تشکیلات و هیات علمی، ارتقا می‌یابد و کماکان در رامسر باقی می‌ماند. پس نه تنها دانشکده پزشکی رامسر به هیچ شهرستانی منتقل نمی‌شود بلکه ارتقا می‌یابد و صاحب چارت و هیات علمی می‎شود 
و البته دیگر برای تحصیل درآن شهریه نیز پرداخت نمی‌شود. لازم می‌دانم به موکلین عزیز رامسری‌ام تبریک بگویم. به دنبال اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ دانشکده پرستاری و شروع عملیات ساخت آن در سال گذشته، پس از قریب چهل سال اجاره نشینی، این دومین توفیق بزرگ در توسعه آموزش عالی پزشکی در رامسر است.

اما در مصوبه عبارت”خدمات بهداشتی و درمانی”تصریح شده است. در واقع این جنبه فرخنده و برجسته دیگری از این مصوبه است.

آری! خدمات بهداشتی ودرمانی غرب مازندران با تاسیس دانشکده علوم پزشکی وبهداشتی ودرمانی بوسیله این دانشکده مدیریت می‌شود. امکانات و منابع بهداشتی و درمانی بیشتری جذب غرب استان مازندران شده و دسترسی ها تسهیل وتصمیمات تسریع می شود. البته به عرض می‌رساند دانشکده علوم پزشکی جدای از دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیست لیکن دارای ردیف و اختیار عمل خواهد بود.

سوم.آیا دانشکده علوم پزشکی در شرف تاسیس متمرکز است؟

خیر! دانشکده‌ها می‌توانند در شهرستان‌های مختلف تاسیس شوند. مثلا پیراپزشکی در چالوس یا نوشهر، دندان پزشکی در عباس‌آباد ویا تنکابن و یا رامسر …

چهارم. آیا دانشکده پزشکی از رامسر که پاره‌ای تحلیل‌ها ایجاد شبهه کرده بریده ومنتقل می‌شود؟ ابدا، هرگز. بلکه دانشکده پردیس که فاقد تشکیلات و هیات علمی مستقل است به دانشکده پزشکی دارای تشکیلات و هیات علمی مستقل ارتقاء می‌یابد.

پنجم. مرکزیت را چه مرجعی انتخاب کرده است؟

مرکزیت تنکابن (به منزله استقرار ستاد مرکزی در تنکابن) را هم شورای گسترش بر اساس معیارهایی تخصصی که منحصر به این مصوبه و تصمیم نیست، انتخاب نموده است. بنده و برادر فاضلم جناب آقای دکتر محسنی بندپی با تلاشی خاضعانه و برادرانه از هرگونه جانبداری برای جایابی خودداری  و نظر مرجع تخصصی را صائب دانسته‌ایم. جناب دکتر محسنی استاد در رشته علوم پزشکی، صاحب تجربه عالی ومعاونت در دانشگاه علوم پزشکی وعضو برجسته کمیسیون بهداشت، درمان وعلوم پزشکی مجلس شورای اسلامی و بی تردید متنفذ در دستگاه بهداشت، درمان وعلوم پزشکی است. بنده نیز خدا را به شهادت می‌گیرم که هیچ دخالتی برای تعیین مرکزیت نه در تنکابن و نه درهیچ شهرستانی نداشته‌ام. تنکابن زادگاه من است و تمام ایران سرای من! رامسر، عباس‌آباد، کلاردشت، چالوس، نوشهر و جای جای مازندران پاره‎ی تن من است. ناروایی‌هایی که برخی به هر دلیل به جناب دکتر محسنی نسبت می‌دهند برایم ناخوش‌تر از آنی است که به خودم روا می‌دارند. به همشهریان شریف نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس‌آباد و رامسر صمیمانه و صادقانه عرض می‌کنم آنچه حاصل شد نمی‌شد مگر به همت والا وتخصصی ایشان.و به مردم شریف غرب مازندران و بویژه همشهریان عباس‌آبادی، تنکابنی و رامسری عرض می‌کنم حلاوت‌های این تصمیم را خواهید چشید و برای من رامسر وعباس‌آباد همانقدر عزیزند که تنکابن عزیز است. در خاتمه عرایضم از دولت سیزدهم و وزیر محترم بهداشت بابت این تصمیم فرخنده سپاسگزارم.

به مردم شریف مازندران و بویژه غرب استان مازندران باری دیگر تبریک می‌گویم.

به دکتر پیمانی از پزشکان متخصص و اساتید علوم پزشکی که ازنخبگان رامسری است و با حکم رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مسئول راه اندازی این واحد دانشگاهی شده‌اند ،توصیه می‌کنم که با اتکال به ذات اقدس باری تعالی وهمکاری متخصصان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و مدیریتی منطقه

منطقه، مسولیت توسعه آموزش عالی پزشکی در غرب مازندران وخدمات بهداشتی ودرمانی را مجدانه به سرانجام رسانند وبه مردم عزیز رامسر اطمینان می‌دهم که دانشکده پزشکی این شهر عالم پرور نه تنها در آنجا حفظ، بلکه توسعه و ارتقا می‌یابد.

اطمینان دارم اصحاب رسانه و البته دوستان صاحب نفوذ کلام فارغ از گرایش‌های سیاسی و بری از رقابت‌های مربوط، به اندیشه ارتقای امور هستند و در شیرینی شادی این توفیق بزرگ با مردم عزیزمان سهیم می‌شوند.


باآرزوی توفیق

سید شمس الدین حسینی

نماینده مردم شریف تنکابن، رامسر، عباس آباد و مازندران  و خادم  ملت بزرگ ایران

  • منبع خبر : سامانه اطلاع رسانی سیدشمس الدین حسینی