درخواست از جامعه علمی برای همکاری در حل چالش‌های حوزه گردشگری مازندران/برنامه‌ها براساس آمایش سرزمینی اجرا می‌شود
درخواست از جامعه علمی برای همکاری در حل چالش‌های حوزه گردشگری مازندران/برنامه‌ها براساس آمایش سرزمینی اجرا می‌شود
برزگر با بیان اینکه به دلیل تخصصی بودن حوزه گردشگری نمی توان برای همه استان یک برنامه داد، افزود:رویکرد ما آمایشی است و براساس آمایش سرزمینی باید باشد .

به گزارش ندای تجن- مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران شامگاه دیروز در مراسم روز جهانی و هفته گردشگری که در محل هتل میزبان بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه تاریخ ۵مهرماه مصادف با ۲۷سپتامبر با نام روز جهانی گردشگری نامیده شده است، گفت:در سال جاری هفته گردشگری با شعار “رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران نام گذاری شد که براساس آن باید به سمت تفکری نو در راستای تحولی نو در حوزه گردشگری برویم.
صادق برزگر یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را تعامل در جهت شکل‌گیری خرد جمعی اعلام کرد و ادامه داد:تازمانی که این خرد جمعی شکل نگیرد وهمه نهادهای مرتبط در این حوزه دغدغه گردشگری نداشته باشند ما نمی‌توانیم شاهد پیشرفت حوزه باشیم ، از این رو اداره کل میراث استان می‌تواند نقطه ثقلی در تعامل گردشگری باشد.
برزگر با بیان اینکه در استانی زندگی می کنیم که خداوند نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری داشته است، افزود:در استان از ظرفیت گردشگری سلامت و توریسم و ….برخورداریم و حتی ظرفیت‌هایی مثل گردشگری مذهبی و آیینی که آن طور باید به آن توجه نشد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۱۳۰۰بقعه وامامزاده داریم که می‌تواند ظرفیت خوبی برای گردشگری مذهبی باشد، اضافه کرد: براساس نیازها و تحقق هدف
از زمان ورود به اداره کل تلاش کردیم تا نشست‌های مختلفی با فعالان داشته باشیم که در همین راستابیش از ۷۰نشست برگزار کردیم.
وی به رای‌زنی های منطقه‌ای اشاره کرد که براساس آن قرار شد تا پرواز استانبول به ساری پیگیری شود، گفت:
گردشگری سلامت را معرفی کردیم و قرار شد تا رویکرد گردشگری سلامت و جذب سرمایه گذار بین‌المللی و داخلی داشته باشیم.
برزگر افزود:سعی داریم از طریق تعامل با دانشگاه‌های مادر مازندران و متخصصان حوزه راه کارهای مناسب برای حل چالش‌های حوزه گردشگری را بررسی کنیم
وی از همه اساتید و اعضای هیات علمی دعوت کرد تا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کمک کنندو افزود:در اداره کل کمیته‌هایی با حضور این افراد شکل گرفت.
این مسئول با بیان اینکه در حال پیگیری خواهر خواندگی شهر بهشهر و اصفهان هستیم، گفت:طرح جامع گردشگری مازندران کلید خورد که در فاز نخست ظرفیت گردشگری روستایی در دو منطقه ۲هزار تنکابن و هزار جریب نکا شکل گرفت.

برزگر با بیان اینکه به دلیل تخصصی بودن حوزه گردشگری نمی توان برای همه استان یک برنامه داد، افزود:رویکرد ما آمایشی است و براساس آمایش سرزمینی باید باشد .
وی با بیان اینکه ایجادبانک اطلاعاتی جامع از ظرفیت‌های هر شهرستان می تواند به ما کمک کند تا در این راستا بسته‌ای برای سرمایه گذاری به وجود آوریم،ادامه داد:نیاز است که ما به سمت برند سازی محصولات و خدمات برویم.
برزگر با اشاره به لزوم همکاری ادارات کل برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت:از اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست انتطار داریم تا فضای همکاری را به وجود اورند که در این مسیر لازم است تا عینک بدبینی را بیرون آوریم.