لزوم بسترسازی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های گلستان
لزوم بسترسازی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های گلستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بر گشوده شدن مسیر حضور شرکت‌های خارجی فعال در نمایشگاه‌های استان تأکید کرد و گفت: باید به این مسأله توجه و برای تحقق آن برنامه ریزی جدی شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا-سیدمحمد دهنوی امشب (سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱) در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات، سیستم‌های آبیاری و صنایع وابسته گلستان، با بیان اینکه این نمایشگاه جذاب می تواند نقش مهمی را در توسعه صنعت کشاورزی استان ایفا کند، اظهار کرد: پتانسیل ها و مزیت های استان گلستان در حوزه کشاورزی سبب شده است تا غرفه های نمایشگاه در هجدهمین دوره برگزاری متنوع باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تأکید بر اینکه گلستان در تأمین پروتئین و گوشت مرغ کشور و بسیاری از محصولات کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای است، ادامه داد: برای اینکه زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم کنیم، باید از تکنولوژی نوین، ماشین آلات و تجهیزات به روز در بخش کشاورزی بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه در رشد هشت درصدی استان باید ۵۰ درصد به بخش بهره وری اختصاص یابد، خاطر نشان کرد: باید دید استان ما در حوزه ماشین آلات، سامانه ها و تکنولوژی های نوین و حرکت به سمت هوشمند سازی به چه چیزهایی احتیاج دارد، سپس تلاش کنید تا آنها را فراهم کنید.

دهنوی بر مشخص شدن منابعی که در سال ۱۴۰۱ به سمت صنعت کشاورزی استان گلستان رفته است، تأکید کرد و افزود: باید بررسی شود که چه میزان از تسهیلات بانکی تبصره ۱۶، تبصره ۱۸ و رونق تولید به سمت هوشمند سازی ماشین آلات کشاورزی هدایت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گشودن مسیر حضور شرکت‌های خارجی فعال در نمایشگاه‌های داخلی بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر درست برنامه ریزی شود، می توانیم در برخی حوزه های صنعت کشاورزی از سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات، سیستم‌های آبیاری و صنایع وابسته استان گلستان از  ۱۲ تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان برگزار می شود.

در این نمایشگاه ۹۱ مجموع در قالب غرفه هایی از ۱۶ استان‌ گلستان، تهران، مازندران، خراسان رضوی، قم، مرکزی، البرز، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، اصفهان، لرستان و همدان شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام