صیادان مازندرانی خواهان کاهش ۱۰درصدی حق بیمه هستند
صیادان مازندرانی خواهان کاهش ۱۰درصدی حق بیمه هستند
مدیرعامل تعاونی پره صیادی مازندران کاهش حق بیمه از ۲۷ درصد به ۱۷ درصد را از مهمترین مطالبات صیادان استان ذکر کرد

به گزارش ندای تجن-خشایار نوایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به همکاری شرکت های تعاونی و صیادان با شیلات، محقق نشدن مطالبات از جمل سخت وزیان آور بودن مشاغل صید و صیادی را از جمله مشکلات ذکر کرد و افزود: این وضعیت درحالی که صیادان استان های همجوار شامل گیلان و گلستان از این مصوبه بهره مند شدند.

وی بیمه ۲۷ درصدی را از جمله مشکلات صیادان ذکر کرد و گفت: کاهش این حق بیمه به ۱۷ درصد و سخت وزیان آور محسوب شدن شغل صید وصیادی از دیگر درخواست ها است.

مدیرعامل تعاونی پره صیادی مازندران تعدیل، ساماندهی و اقتصادی کردن شناورهای صیادی را از دیگر مطالبات ذکر کرد و گفت: قرار بودن از محل هدفمندی یارانه ها مطالبات محقق شود و هرساله به رغم وعده ها، هنوز اقدام عملی برای پیاده سازی مصوبات صورت نگرفته است.

نوایی درباره تعدیل شغل صیادی با بیان این که این برنامه در مازندران اجرا نشد، گفت: این درحالی که برای اجرای این طرح در گیلان و گلستان اعتبار پرداخت شد اما صیادان مازندران همچنان چشم انتظار تحقق این مصوبه هستند.

وی یادآور شد: در سفر شش ماه گذشته رئیس جمهور به استان ۱۰۰ میلیارد تومان برای تعدیل جامعه اقتصادی استان مصوب شد که قرار براین بود ۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی تخصیص داده شود و تاکنون بودجه ای برای این طرح ابلاغ و جذب نشده است.

مدیرعامل تعاونی پره صیادی مازندران تصریح کرد: هرجایی که نیاز بود مراجعه کردیم اما هنوز اقدام عملی برای تحقق مطالبات صورت نگرفته است.

بیش از چهار هزار صیاد پره در قالب ۵۴ شرکت تعاونی در استان مشغول فعالیت هستند.