قصه‌گویی به مدارس راه پیدا کند
قصه‌گویی به مدارس راه پیدا کند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران پیشنهاد کرد که آموزش و پرورش زنگ قصه گویی یا کلاس قصه برای مدارس در نظر بگیرند چون در آموزش و تربیت بسیار تاثیرگذار است.


به گزارش ندای تجن_مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در محل سالن سینما کانون برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام و امام جعفر صادق (ع) همزمانی برگزاری جشنواره با میلاد پیامبر را به فال نیک گرفت.

محمدعلی یزدان شناس گفت:با دقت به عدد بیست و چهارم می‌بینید که کانون بسیار نسبت به فعالیت قصه گویی اهمیت ویژه داده است و سال‌هاست که میراث کهن قصه گویی را زنده نگه داشته است تا ریل گذاری مناسبی برای انتقال به نسل آینده صورت گیرد.
یزدان شناس قصه را ابزار مهم انتقال مفاهیم تربیتی عنوان کرد و ادامه داد: کودکان و نوجوانان با قصه تمرین زندگی می کنند.
وی به شعار بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با عنوان ” قصه، صدای زندگی است” اشاره کرد و افزود:در واقع قصه، خود رندگی است و بچه‌ها با آن همانندسازی می کنند و در بسیاری از شرایط زندگی در فضای واقعی از روی همین قصه‌ها تصمیم گیری می‌کنند.قطعا هم پدربزرگ و هم مادربزرگ برای قصه اهمیت بسیاری قایل هستند و برای تربیت خودشان از آن بهره می گیرند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران پیشنهاد کرد که آموزش و پرورش زنگ قصه گویی یا کلاس قصه برای مدارس در نطر بگیرند چون در آموزش و تربیت بسیار تاثیرگذار است.
وی از همه دست اندرکاران جشنواره تشکر کرد و گفت:در سال جاری پس از دریافت فراخوان جشنواره، نزدیک به ۴۴۷نفر از طریق سایت در ۵بخش ملی ،آئین سنتی، پدربزرگ و مادربزرگ، پادکست و قصه ۹۰ثانیه‌ای شرکت کردند.
یزدان شناس با بیان اینکه آثار رسیده در بخش‌های قصه ۹۰ثانیه ای و پادکست مستقیم به دبیرخانه اصلی ارسال می‌شود، افزود: در ۳بخش باقی مانده هم در بخش استانی آئین سنتی و ملی دو بخش دختران و پسران، پدران و مادران زیرمجموعه آن هستند.
وی در پایان از زحمات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی تشکر کرد که طی دو روز پای ۳۷قصه نشستند، به آنان گوش کردند و دیدند.