درک ولایت، مهم‌ترین قدم برای نشر فرهنگ غدیر است
درک ولایت، مهم‌ترین قدم برای نشر فرهنگ غدیر است
نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: درک ولایت و دستاوردهای ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین قدم برای نشر فرهنگ غدیر در جهان است.


به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز چهارشنبه در کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در ساری افزود: یکی از بهترین راهکارهای گسترش یک فرهنگ آن است که داشته های آن فرهنگ را به خوبی بشناسیم و حفظ کنیم.

وی ادامه داد: درک پایه های ناب ولایت مهم‌ترین قدم برای نشر فرهنگ غدیر است که باید همه ما از آن پاسداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فرهنگ غدیر و تلاش های وافر نظام مقدس جمهوری است که استکبار جهانی را منزوی کرده و این فلسفه مبتنی بر الله و ولایت در جهان قدرت نمایی می کند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: گام های اول گسترش فرهنگ غدیر در جهان برداشته شده و به طور حتم برای تثبیت و نگه داشت بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی از فرهنگ ناب مردم ایران اسلامی که تجلی یافته غدیر و نهج البلاغه است، هراس دارد و آشفتگی آمریکای ملعون این روزها بر همگان اثبات شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: امروزه همه ما وظیفه داریم که پای انقلاب اسلامی بمانیم و دستاوردهای فرهنگ غدیر و نهج‌الـبلاغه را به معنای واقعی برای اقشار مردم تبیین کنیم.

به گزارش ایرنا، بنیاد بین‌المـللی غدیر با انگیزه مـعرفی فرهـنگ نورانی غـدیر و مصحف شـریف نهج‌الـبلاغه، نخستین کنـگره بین المـللی راهکارهای گسـترش فرهنـگ غدیر و نهـج‌البلاغه در جهان را با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها، نهادها، مراکز علمی ، فرهنگی استان مازندران ، با اهداف آشنایی با فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج البلاغه به عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی، گشودن افق های جدید با بهره گیری از سرچشمه های غدیر و نهج البلاغه، تامین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه به عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر، مقابله علمی با بحران های مختلف فردی و اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج البلاغه، گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهضت نهج البلاغه خوانی در جهان این کنگره را برگزار کرد.

این آیین اکنون با حضور ۳۰ نفر از اندیشمندان و متفکران اسلامی از کشورهای مختلف جهان در ساری مرکز مازندران در حال برگزاری است.

۳۰۲ مقاله به این کنگره ارسال شد که ۲۸ مقاله به‌عنوان مقاله برتر انتخاب شد