بارندگی شدید ۴۸۸ میلیارد ریال به آزادشهر خسارت زد
بارندگی شدید ۴۸۸ میلیارد ریال به آزادشهر خسارت زد
فرماندار آزادشهر گفت: بارش شدید باران و جریان یافتن سیلاب در سه‌شنبه هفته جای ۴۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بخش‌های از زیرساخت‌های شهرستان از جمله کشاورزی، مسکن، منابع آب و راهداری خسارت زد.

به گزارش ندای تجن-سیدجواد کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آزادشهر به ۲ بخش چشمه‌ساران و مرکزی تقسیم شده که ۹۰ درصد خسارت بارندگی اخیر مربوط به روستاهای بخش چشمه‌ساران بود.

وی افزود: بیشترین خسارت بارندگی سه‌شنبه شب که باعث مسدودی چند ساعته مسیر خوش ییلاق به سمت شاهرود به دلیل آبگرفتگی و ریزش کوه و همچنین تخریب راه‌های دسترسی تعدادی از روستاها شده بود مربوط به حوز راهداری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال است.

فرماندار آزادشهر ادامه داد: همچنین این بارندگی رگباری ۱۸۰ میلیارد ریال به جاده بین مزارع، ادوات و زمین‌های کشاورزی مردم، ۷۰ میلیارد ریال به منابع آبی، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به شبکه برق، ۲ میلیارد ریال به کانال‌های گازکشی و ۵ میلیارد ریال به مخازن و شبکه آب و فاضلاب این شهرستان خسارت زد. 

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل ۲ بخش مرکزی و چشمه‌ساران در شرق استان گلستان واقع است.

فعالیت ۶ ساعته سامانه بارشی در روز سه‌شنبه موجب بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتری باران در برخی مناطق استان شد و خسارت‌هایی را نیز به بار آورد.

این بارندگی علاوه بربسته شدن جاده خوش ییلاق آزادشهر به شاهرود به ده ها باب واحد مسکونی در غرب گلستان خسارت زد و برق برخی نواحی استان را برای ساعاتی قطع کرد و موجب خسارت به ۱۷۰ هکتار از اراضی زراعی  و تلف شدن ۱۵۰ راس دام سبک در سطح استان گلستان شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان نیز گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی از شامگاه فردا (جمعه)، علاوه بر کاهش ۱۲ درجه‌ای دما، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و مواج شدن دریا در استان مورد انتظار است.

نوربخش داداشی پیش‌بینی کرد: فعالیت یک روزه این سامانه موجب بارش ۱۰ تا ۲۵ میلی‌متر باران در اغلب مناطق استان شود که حجم بارش ها در برخی مناطق به ۴۰ میلی‌متر هم خواهد رسید.