براساس سند زیست‌بوم اقدام به تولید آثار می‌کنیم
براساس سند زیست‌بوم اقدام به تولید آثار می‌کنیم
مدیر حوزه هنری مازندران امروز صبح در نشست با خبرنگاران مرکز استان که به مناسبت گرامی داشت هفته مازندران برگزار شد بر اجرای برنامه ها براساس سند زیست بوم حوزه هنری تاکید کرد.

به گزارش ندای تجن– امروز صبح مهدی معصومی گرجی در نشست خبری که همراه با مراسم رونمایی از آثار و تولیدات حوزه هنری با عنوان مازندران بود به بیان اهمیت سند زیست بوم پرداخت.

معصومی با بیان اینکه حوزه هنری کشور در یک سال گذشته نگاه ویژه به همه استان ها داشته است ، گفت:این موضوع سبب ترسیم مسیر خوبی در حوزه هنری استان ها شد که ما هم در مازندران سند زیست بوم را طراحی کردیم.

وی با اشاره به اینکه سند زیست بوم حوزه هنری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی، کشاورزی و صنعت تحت عنوان یک کتابچه تهیه شد، افزود:این کتابچه به تهران ارسال شد و مورد تایید قرار گرفت که در همین راستا برنامه‌های مختلف در حال انجام است.

معصومی با بیان اینکه حوزه هنری مازندران پرچم‌دار هنر آیینی است، ادامه داد: تمام تولیدات حوزه هنری در یک سال گذشته تحت عنوان بوم مازندران بود که در تلاش برای شناسایی ظرفیت‌های استان و اقدام به تولید آثار درباره آن کنیم.

وی افزود:با توجه به شناخت ظرفیت‌های استان، چند رشته ، شامل: فیلم مستند،تصویرسازی و تصویرگری،نمایش و ادبیات پایداری که دارای هنرمندان قوی‌تری هستند انتخاب شدند؛در این ۴رشته متمرکز شدیم و تولیدات خود را در این ۴رشته با عنوان فیلم مستند،کتاب و آثار تجسمی در حوزه بوم و آیین مازندران تولید کردیم.

مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به افتخارآفرینی استان در کشور برای تولید آثار هنری، گفت: با توجه به تشکیل دبیرخانه هفته مازندران تمام تولیدات خود را در این هفته رونمایی کردیم.

وی به ظرفیت اماکن مذهبی و روستاهای سطح استان اشاره کرد و افزود:روستاهایی مانند قراخیل و شهیدآباد دارای آداب و رسوم و خودکفایی هستند که نیاز به معرفی دارند، در این مسیر نیاز به مشارکت داریم و برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند بنیادحفظ اثار و بنیادشهید و اداره کل امور اجتماعی استانداری و صداوسیما همکاری دارند.

معصومی با اشاره به رونمایی کتاب عکس سامون در سال گذشته ، گفت:قرار هست کتاب عکس سامون در روز ۱۵آبان همراه با نمایشگاه و سند زیست بوم در مجلس رونمایی شود.

به گزارش ندای تجن-در حاشیه نشست خبری 2جلدکتاب با عنوان «محرم در فرهنگ مازندران» و امام علی (ع)در فرهنگ مردم مازندران» با نویسندگی علی صادقی روزنامه نگار توسط انتشارات هاوژین به چاپ رسیده است رونمایی شد.

هم چنین طرح دو جلد کتاب با عنوان«مستند هادی» درباره زندگینامه شهید هادی باغبانی با تالیف دکتر زمانه حسن نژاد و  کتابی درباره روحانی شهید عبدالوهاب قاسمی با عنوان« قصه آقا»با تالیف آتنا فلاحتی رونمایی شد.

یک تصویر رنگی از آیت الله کوهستانی با نقاشی خانم خلیلی از اهالی بهشهر رونمایی شد،یک اثر تجسمی از سیدمرتضی جعفری و تذهیب مریم نادری،یک اثر تصویرگری توسط مریم فضل الله نژاد با موضوع همسران، مادران و فرزندان شهدا در 20اثر به نمایش درآمده است که قرار است در مراکز فرهنگی هنری توزیع شود، رونمایی شد.

لازم به ذکر است در پایان نشست کلیپی از مرحوم جابرمعافی سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران به نمایش درآمد و اهالی رسانه به بیان خاطرات خود درباره این فعال رسانه پرداختند و از همسر ایشان خانم مهرانگیز عباسی تقدیرشد.