تاکید بر عملیاتی‌کردن راه‌کارهای ترویج نهج‌البلاغه در جامعه
تاکید بر عملیاتی‌کردن راه‌کارهای ترویج نهج‌البلاغه در جامعه
نماینده رهبری در مازندران بر انجام کار عملیاتی و ترویج نهج البلاغه در جامعه به شیوه عملی به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.


به گزارش ندای تجن_آیت الله محمدی لائینی امشب در مراسم تجلیل از همکاران کنگره بین المللی غدیر با بیان اینکه عنوان کنگره باید خروجی مناسب خودش را داشته باشد،گفت: از لابلای مقالات کنگره ببینید چند راه‌کار برای ترویج نهج‌البلاغه دست ما می آید.
نماینده رهبری در مازندران با اشاره به دو راه کار بیان شده خود، ادامه داد: یکی از بهترین راه کارها این بود که دنیا را به شناخت نهج البلاغه ارجاع دهیم،بگوییم به ما نگاه نکنیدو به منبع اصلی نگاه کنید.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه کارها نگهداری از آن چیزی است که در طول ۱هزار و ۴۰۰سال به دست آوردیم،افزود:در عملیات‌ها وقتی رزمندگان یک نقطه را می‌گیرند ابتدا آن جا را خوب حفظ می کنند؛ما در طول تاریخ از فرهنگ و نهج البلاغه خیلی چیزها گرفتیم که یکی همین انقلاب است که باید حفظ کنیم.
لائینی بیان کرد:اگرانقلاب را حفظ نکنیم دیگر بحث فرهنگ نهج البلاغه نیست،واجب ترین واجب حفظ انقلاب اسلامی است به گفته حاج قاسم اگر این حرم حفظ شود همه حرم‌ها حفظ می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نظام ولایت فقیه، ولایت معصوم است، گفت:باید اندیشکده و هیات‌های اندیشه‌ورز درست کنید تا از این مقالات راه کار دهندو راه کار باید به کار منتهی شود.

نماینده رهبری در مازندران با بیان اینکه بر سر این موضوع که چگونه راه کار را به کار تبدیل کنیم تفکر کنیم، افزود: اینگونه می توانیم راه کارها را عملیاتی کنیم.
لائینی با بیان این مثال که یکی از راه کارها می تواند تشریح فرهنگ غدیر در مدارس باشد، اضافه کرد: می توانیم در دانشگاه و سایر مجامع نهج البلاغه را ترویج دهیم.
وی با اشاره به اینکه با برگزاری کنگره غدیر نیمی از کار را انجام دادید و جهاد اصغر کردید، افزود: جهاداکبر این است که راه کار را عملیاتی کنید وگرنه در تاریخ آن‌قدر همایش برگزار کردیم اما در عمل کمتر به آن پرداخته شده است.
لائینی با بیان اینکه نتایج مقالات کنگره نباید مانند داستان مقالات علمی باشد که در عمل کمتر به آن پرداخته می شود، گفت:بازخورد ارتقایی و علمی خوب است اما بازخورد عملی کمتر می انجامد، امیدواریم بتوانیم مقالات کم داشته باشیم اما عملی داشته باشیم.

عکس تزیینی است.