جای فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی در ابزارهای آموزشی خالی است/ سند تحول بنیادین در انتظار اجرا
جای فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی در ابزارهای آموزشی خالی است/ سند تحول بنیادین در انتظار اجرا

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با حضور محمدرضا احمدی سنگری دبیر و علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در نشست خبری رویداد ملی ستاپ برگزار شد و از پوستر رویداد ملی ستاپ با تفکر رفع چالش‌های موجود در زیست‌بوم تعلیم و تربیت رونمایی شد. دبیر کمیسیون آموزش، […]

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با حضور محمدرضا احمدی سنگری دبیر و علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در نشست خبری رویداد ملی ستاپ برگزار شد و از پوستر رویداد ملی ستاپ با تفکر رفع چالش‌های موجود در زیست‌بوم تعلیم و تربیت رونمایی شد.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نشست خبری رویداد ملی ستاپ(سکوی پرتاب آموزش و پرورش) با هدف پرکردن خلاء های فناورانه حوزه های اولویت دار کشور با بیان اینکه جای فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی در ابزارهای آموزشی خالی می باشد، گفت: برای آموزش هزینه های زیادی می‌شود، ولی متأسفانه خروجی مورد انتظار و قابل قبولی نداریم.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان در مسائل اولیه دینی و اخلاقی اطلاعات کافی را ندارند،  اظهار کرد: امروزه میتوان کیفیت آموزش را  با استفاده از فناوری های واقعیت افزوده Vr  و Ar در مدارس و آموزش های پایه را ارتقا داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تأکید ما بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تصریح کرد: سند تحول بنیادین اخلاق محور، اسلام محور، علم محور، تربیت محور و مدرسه محور است و هزینه های بسیاری برای این سند صرف شده است اما تاکنون اجرای آن محقق نشده است.احمدی سنگری  جایگاه و منزلت در نظر گرفته شده  معلمان در سند تحول بنیادین را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اذعان کرد: موضوع رتبه بندی  و مهرآفرینان بر این اساس انجام شده است و باید در راستای تحول گام برداریم تا آسیب نبینیم.

محمدرضا احمدی سنگری

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس افزود: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی، معلمان را افسران پیشرفت کشور معرفی کرده‌اند، ما نیز سعی کرده‌ایم اقداماتی نظیر رتبه‌بندی را برای آنان انجام دهیم، ولی با وجود مشکلاتی در این زمینه، اقدامات طبق خواست ما به خوبی انجام نشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان که فرمودند اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی بود، معنای جنگ ترکیبی را اهل فن این امور بیشتر میدانند اما هنوزمحتوای آموزشی ما از هوش مصنوعی، بلاکچین، متاورس و… خالی است،  اظهار کرد: یکی، دو سال قبل در جریان بازدیدم از مؤسسه علمی رزمندگان اسلام مشاهده شد تحلیل محتواهای خوبی در زمینه‌های انیمیشن، بازی، فیلم و…صورت گرفته است. اگر بتوانیم فضا و محتوای خوب آموزشی داشته باشیم قطعاً می توانیم تأثیرگذار باشیم.

احمدی سنگری تصریح کرد: تأکید بنده این است که درباره محتواهای تولیدشده در مؤسسه علمی رزمندگان اسلام در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی صورت گیرد و مورد توجه واقع شود. دانش آموزان دو سال در فضای مجازی وقت زیادی گذراندند و شاهد  اتفاقاتی شدیم که افتاد به همین دلیل باید تلاش کنیم فضای حقیقی رو به پیشرفت و خوبی برای دانش آموزان رقم بخورد