عدالت در برخورداری همگانی از بیمه سلامت
عدالت در برخورداری همگانی از بیمه سلامت
برای رسیدن به سلامت پایدار در جامعه، نیازمند گسترش پوشش بیمه درمانی می‌باشیم، ازاین‌رو برقراری عدالت در برخورداری همگانی از بیمه حوزه سلامت، ازجمله اقدامات ارزنده دولت سیزدهم بوده است

به گزارش ندای تجن-سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بابیان این مطلب افزود: اراده‌ی دولت برای برقراری عدالت در حوزه درمان و عمومی کردن رفاه به‌وسیله گسترش پوشش همگانی بیمه سلامت است.

وی اظهار داشت: امروزه سطح پوشش بیمه درمانی، یکی از مؤلفه‌های سنجش توسعه‌یافتگی جوامع بوده و نقش مستقیمی در میانگین امید به زندگی دارد.‌

حسینی پور بابیان اینکه پوشش بیمه‌ای فاقدین هرگونه بیمه خدمت بزرگی است که دولت سیزدهم به مردم ارائه‌شده است افزود: یکی از اقدامات شایسته دولت مردمی سیزدهم زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه است که در این راستا تاکنون اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه هیأت وزیران در دولت سیزدهم در خصوص بیمه همگانی فرصت مغتنمی را فراهم کرده تا آحاد مردم به‌صورت عادلانه از خدمات سلامت برخوردار شوند.

استاندار مازندران ضمن قدردانی و ابراز رضایت از خدمات سازمان بیمه سلامت در پوشش بیمه فاقدین هرگونه بیمه درمان در سال 1401  اظهار کرد: هم خدمت، خدمت خوبی است و هم نحوه ارائه خدمات به مردم مطلوب است.

وی بابیان اینکه نیمی از جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه‌ی سلامت می‌باشند، تصریح کرد: 80 درصد از این افراد در قالب بیمه‌ی روستایی و بیمه‌ی اقشار آسیب‌پذیر در مناطق کم برخوردار از خدمات رایگان این سازمان برخوردار هستند که می‌طلبد سازمان بیمه سلامت نگاه ویژه‌ای به این استان برخوردار داشته باشد.

استاندار مازندران اذعان داشت: خوشبختانه اداره کل بیمه‌ی سلامت مازندران توانسته با عملکرد خود به بسیاری از مأموریت‌های محوله‌ی دولت به این سازمان بیمه‌گر در استان جامه عمل بپوشاند.

وی یادآور شد: ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای جدید بیمه سلامت در دولت سیزدهم موجبات رضایتمندی بیمه‌شدگان را فراهم آورده است.

حسینی پور با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: متأسفانه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و نادر هزینه‌های کمرشکنی را به بیمار تحمیل می‌کند، در همین راستا با حمایت دولت سیزدهم این صندوق بااعتبار 5 هزار میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت تا علاوه بر منابع قبلی، پوشش هزینه‌های خدمات درمانی این بیماران افزایش دهد که در نوع خود خدمتی بی‌نظیر است.

استاندار مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه «باید کاری کنیم که بیماران جز رنج بیماری درد و دغدغه دیگری نداشته باشد» افزود: اقدامات و برنامه‌های در حال اجرای سازمان بیمه‌ی سلامت در راستای محقق کردن این دغدغه‌ی مقام معظم رهبری است.