آموزشگاه باغ مینا در روستای رودپشت ساری افتتاح شد
آموزشگاه باغ مینا در روستای رودپشت ساری افتتاح شد
آموزشگاه باغ مینا در کنار زنبورستان قرار دارد و کارآموزان می توانند به صورت زنده با نحوه تولید عسل آشنا شوند وبا اطمینان از کیفیت عسل و فرآورده های آن، در همکان مکان خرید هم انجام دهند.

به گزارش ندای تجن-آموزشگاه باغ مینا در زمینه تولید و پرورش زنبور عسل و فرآورده‌های آن، دام و طیور و سایر حوزه های مرتبط امروز ظهر با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در محل روستای رودپشت ساری افتتاح شد.

محمدابراهیم فیروزمندی، مدیر زنبورستان و آموزشگاه باغ مینا  با بیان اینکه در حدود 40سال است که در زمینه پرورش زنبورعسل و تولید فرآورده‌های آن فعالیت دارم، گفت: باغ مینا در 4هزار متراز اراضی روستا قرار دارد که به تازگی مجوز آموزشگاه را دریافت کردیم  و در حال آموزش کارآموزان هستیم.

 فیروزمندی با اشاره به اینکه در حال حاضر 200کندوی زنبور عسل در باغ داریم، ملکه لاین را ازکشورهای ایتالیا و آلمان وارد کردیم و مشغول تولید ملکه هستیم، افزود: از مزایای آموزش در باغ مینا این است که کارآموزان به صورت زنده با مراحل تولید عسل آشنا می شوند .

وی با اشاره به اینکه تولید ژل رویال و ملکه از فعالیت‌های جدید زنبورستان باغ مینا است، اضافه کرد:در زمینه پرورش دام نیز با وارد کردن بز آلپاین از فرانسه جهت اصلاح نژاد و بهبود فعالیت تولیدی اقدام کردیم.

فیروزمندی با بیان اینکه آموزشگاه باغ مینا با همکاری همسر و همکاران مجموعه راه اندازی شد، گفت: در حال حاضر در جذب کارآموز، فروش محصولات و تبلیغات نیاز به حمایت داریم.

وی با بیان اینکه کارآموزان را از لحاظ انجام مشاوره در ایجاد اشتغال کمک می‌کنیم، افزود:برخی از کارآموزان برای رشد و توسعه شغل خود نیاز به تسهیلات با بهره پایین دارند اما متاسفانه دچار مشکل هستند.

باغ مینا می‌تواند زمینه مهارت‌آموزی جوانان منطقه را فراهم کند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه باورو اعتقاد مشترک در مجموعه باغ مینا سبب رشد و توسعه فعالیت آنان شد، گفت:آموزشگاه باغ مینا از لحاظ موقعیت استراتژیکی در منطقه خوبی قرار دارد که با توجه به حجم روستاهای واقع در منطقه با داشتن جمعیت تحصیلکرده و بیکار، می تواند بخش عظیمی از جمعیت ما دربلوار کشاور، دودانگه، چهاردانگه و روستای کلیجانرستاق را پوشش دهد.

سید حسین درویشی با اشاره به اینکه بیشتر مردم منطقه در حوزه باغداری و کشاورزی فعالیت دارند، افزود:جذب فعالان این حوزه می تواند فرصت خوبی برای باغ مینا باشد تا آموزشگاه را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه باغ مینا در هفته جهانی کارآفرینی افتتاح شد، گفت: این آموزشگاه و مربیان آن می توانند با نگاه فرامنطقه‌ای و روحیه اشتغال‌زایی که دارند سبب کارآفرینی جوانان منطقه شوند.

درویشی از ظرفیت ایجاد بوم‌گردی در محل زنبورستان باغ مینا گفت و ادامه داد: علاقه مندیم تا جامعه در کنار آموزش، بستری برای امرار معاش هم داشته باشد.

وی یکی از راه کارهای موثر در زمینه کاهش اعتراضات و ایجاد زمینه برای تحقق شعار سال را ورود جوانان دارای مهارت به حوزه اشتغال عنوان کرد و افزود:اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هیچ حب و بغض و نگاه بخشی گری نسبت به راه‌اندازی آموزشگاه توسط افراد ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد:این موضوع که آموزشگاه باغ مینا بتواند لوگوی سازمان را در جامعه وسعت بخشد و به حسن افتخارات کار آموزان که در مسابقات ملی و جهانی پیروز می شوند بیفزاید، ارزشمند است؛ در کنار آن می تواند  نقظه پیوند دهنده بین آموزش و اشتغال باشد.

میرزاجانی از شورای محل روستای رودپشت با بیان اینکه آموزشگاه و زنبورستان باغ مینا شرایط رشد و پیشرفت را با توجه به ارضی موجود در منطقه دارد، گفت:مردم منطقه به صورت سنتی به شغل دامداری و پرورش ماهی مشغول هستند که نیاز به به روزرسانی فعالیت آنان با همکاری آموزشگاه وجود دارد.

وی با بیان اهمیت تبلیغات در رشد کسب و کارها، افزود:نیاز به اطلاع رسانی بیشتر در محل وجود دارد تا جوانان علاقه مند به یادگیری مهارت را به آموزشگاه دعوت کنیم.

میرزاجانی خواستار همکاری و مساعدت مسئولان برای توسعه فعالیت آموزشگاه شد.