بیش از 400برنامه در هفته کتاب به اجرا درمی‌آید/کتابخانه مرکزی ساری تا 8ماه دیگر تکمیل می‌شود
بیش از 400برنامه در هفته کتاب به اجرا درمی‌آید/کتابخانه مرکزی ساری تا 8ماه دیگر تکمیل می‌شود
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از اجرای بیش از 400برنامه به مناسبت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار »در استان خبرداد.


به گزارش ندای تجن-آرزو ولی پور امروز صبح در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه شعار هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در سال جاری با عنوان «ما همانیم که می خوانیم»، گفت:در هفته کتاب سال جاری بیش از 400برنامه در حوزه‌های مختلف نشست کتابخوان، محافل ادبی و کارگاه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه به تشریح فعالیت‌های این اداره پرداخت و ادامه داد:در حال حاضر 11بابت کتابخانه عمومی در سطح استان داریم که 94کتابخانه به صورت نهادی، 24مورد به صورت مشارکتی و یک مورد هم به صورت مستقل مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، افزود:در سال جاری 660هزار نسخه کتاب به امنت داده شد که افزایش 8برابری نسبت به سال گذشته داشت.

ولی پور با اشاره به اینکه در چندروز آینده چهارمین کتابخانه استان را افتتاح می کنیم، اضافه کرد: در طول 6سال فعالیت 14کتابخانه افتتاح کردیم که 2باب هم در هفته های آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه به ازای هر 100نفر در استان به 57متر کتابخانه نیاز داریم، گفت:در حال حاضر زیربنای تقریبی کتابخانه‌های استان 54هزار و 708متر مربع است که در واقع بیش از 40هزارمتر کمبود در این بخش داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی ساری دارای  ۷هزار و ۶۰۰متر زیربنا است که سبب افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان می شود، افزود: در سفر ریس جمهور دولت سیزدهم ۳۰میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی ساری اختصاص یافت که قرار شد تا ۸ماه دیگر به اداره کل کتابخانه های استان تحویل دهند.

وی بیان کرد: پس از تکمیل نزدیک به 30میلیارد برای تجهیز مکان کتابخانه مرکزی هزینه می شود.