زیرساخت‌های گردشگری گیلان مورد توجه قرار گیرد
زیرساخت‌های گردشگری گیلان مورد توجه قرار گیرد
نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره توجه به زیرساخت های گردشگری به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تذکر داد تا از این طریق بتواند راه کاری برای رشد اقتصادی این استان بردارد.

به گزارش ندای تجن-در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه 6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، محمدرضا احمدی نماینده رشت به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درخصوص لزوم افزایش توجه به زیرساخت‌های گردشگری در مسیرهای مواصلاتی استان گیلان تذکر داد.

براساس این گزارش استان گیلان به مرکزیت رشت در حال حاضر بیش از 2میلیون و 500نفر جمعیت دارد که در مساحت 14.044 کیلومتر مربع در منطقه شمال کشور قرار دارد.

پیش از این اسدالله عباسی، نماینده عالی دولت در گیلان طی گفتگویی خبر از ورود ۵۲ میلیون گردشگر به گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری داده بود.

 وی گفته بود از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری با اعطای تسهیلات و امکانات موردنیاز به صورت همه‌جانبه حمایت می‌شود.

چندی پیش عباسی در دیدار با سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور بر اهمیت منطقه آزاد انزلی و دیگر نقاط استان گیلان تاکید کرده بود.

 وی افزود:گیلان دارای ظرفیت‌های خوبی به لحاظ افزایش صادرات محصولات مختلف به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و حاشیه خزر است که با استقرار دولت سیزدهم، سعی دارد در راستای تقویت و توسعه تجارت بین الملل و اشتغالزایی گام بردارد.

عباسی گفت:با هدف رفع موانع و توجه به زیرساخت های لازم ؛توسعه حمل و نقل ریلی و زمینی، هوایی و دریایی به طور همزمان، نظیر راه آهن رشت کاسپین و رشت آستارا، مسیر جنوب به شمال و خطوط کشتی رانی منطقه با رایزنی و برگزاری جلسات کاربردی با حضور سرمایه گزاران این بخش و اختصاص اعتبارات از سوی دولت به طور جد پیگیری شده و در حال انجام است.

به گزارش ندای تجن با برطرف شدن مشکلات زیرساختی گیلان می توانیم شاهد افزایش موج گردشگران به این استان و پیشرفت و توسعه اقتصادی شمال کشور باشیم.