حضور مازندران در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصتی برای توسعه گردشگرپذیری
حضور مازندران در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصتی برای توسعه گردشگرپذیری
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از نمایش تمامی ظرفیت‌های گردشگری استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور خبر داد.

به‌گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ، علی رجبی چهارشنبه ۹آذر۱۴۰۱ در نخستین جلسه هماهنگی حضور مازندران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌وابسته کشور که در دفتر مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران برگزار شده بود؛ گفت:حضور در این نمایشگاه فرصتی مناسب برای جذب گردشگر از سراسر کشور خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه در فرمانداری‌ها به دبیری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دعوت از تمامی بخش‌های علاقمند جهت حضور در نمایشگاه خبر داد و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود تا مازندران در این نمایشگاه به بهترین شکلی به نمایش درآید. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در این جلسه رویکرد این نمایشگاه را استان محور ارزیابی کرد و افزود: این رویدادبا مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و فرمانداری‌ها و به ویژه بخش خصوصی برپا می‌شود.

صادق برزگر با بیان این مطلب که مازندران دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در حوزه‌های مختلف تاریخی، طبیعی و گردشگری است و تلاش ما نیز جلب مشارکت تمامی ظرفیت‌های استان جهت حضور در این نمایشگاه است، یادآور شد:جزئیات این نمایشگاه و چگونگی نحوه حضور در آن به زودی اعلام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه زمان و مکان برگزاری این نمایشگاه براساس استاندارد درست مشخص شده است و تقریبا سهم قابل توجهی از گردشگران نیز ازاستان تهران و البرز به مازندران سفر می‌کنند ، خاطر نشان کرد: چگونگی حضور در این نمایشگاه می‌تواند سهم قابل توجهی در ارتقای سطح گردشگران داخلی به استان داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان ایجاد مقاصد جدید را از جمله سیاست‌های گردشگری استان برشمرد و افزود:شهرها و مکان‌هایی که از ظرفیت گردشگری برخوردارند باید از رشد اقتصادی ناشی از فعالیت‌های گردشگری بهرمند شوند.

او با اشاره به نقش شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در توسعه گردشگری شهری اظهار کرد:: معرفی جاذبه‌های شهری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسته‌های اقتصادی ، پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها که می‌تواند در رشد اقتصادی شهرها و جذب گردشگر موثر باشد در این نمایشگاه قابل ارائه خواهد بود. 

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۸ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور فعالان گردشگری کشور برگزار می‌شود.