امضای تفاهم نامه همکاری اداره‌کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای با آموزش و پرورش
امضای تفاهم نامه همکاری اداره‌کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای با آموزش و پرورش
تفاهم نامه همکاری آموزشی اداره كل آموزش فني و حرفه اي مازندران با دانشگاه پیام نور مازندران منعقد شد

به گزارش ندای تجن_این تفاهمنامه به منظور همکاری در زمینه نیازسنجی آموزشی، تدوین و برگزاری دوره‌های تخصصی، برگزاری مشترک رویدادهای فناورانه و کارگاه¬های آموزشی، همکاری درخصوص سرمایه‌گذاری مشترک در طرح¬های پژوهشی و فناوری، زیرساختی، تولیدی، همکاری در زمینه تامین نیروهای علمی(مدرس و پژوهشگر) و استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی، کتابخانه¬ای، آزمایشگاهی و رایانه¬ای و کارگاهي و نظام اطلاع رسانی یکدیگر و فعالیت در مراکز رشد و خانه های خلاق دانشگاه منعقد گردید.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، در این جلسه سید حسین درویشی مدیرکل ، عنوان کرد: جمعیت جوان ، بیکار و فاقد مهارت یکی از چالش های روز ما در جامعه می باشد. امروز باید بپذیریم که تولید نیاز به نیروی شاغل و نیروی شاغل نیاز به مهارت دارد .
وی با بیان این مطلب که رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همین راستا می باشد افزود : در این مسیر به کمک دانشگاه باید سه کار بزرگ صورت پذیرد که در ابتدا پیشگیری ناهنجاری در حوزه مهارت ، دوم درمان ناهنجاری بی مهارتی دانشجویان و سوم آینده نگری برای شاغل و شغل های آینده است.
در ادامه این جلسه حسین نازک تبار سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران با بیان این مطلب که سازمان آموزش فنی و حرفه ای یک سازمان عملیاتی و کاربردی است و در مقابل دانشگاهها به صورت تئوری فعالیت دارند، خاطرنشان کرد : در کنار هم بودن و کار مشترک انجام دادن بی شک باعث سود جوانان جویای کار خواهد شد از همین رو با همکاری و مشارکت و عملیاتی کردن می شود به روزهای خوب امیدوار بود.
نازک تبار اضافه کرد :دانشگاه پیام نور از ظرفیتهای علمی بالایی برخوردار است که با هیئت علمی و رشته‌های تحصیلی و اساتید مجرب بیشترین دانشجوی در حال تحصیل که بیش از 17 هزار نفر می باشند لذا می تواند بهترین عامل حرکت به سوی تحول از مدرک گرایی به مهارت آموزی و در نهایت ایجاد شغل و کارآفرینی و آبادانی کشور شد.