توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین برنامه نیمه‌دوم سال جاری است
توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مهم‌ترین برنامه نیمه‌دوم سال جاری است
معاون استاندار مازندران توسعه شرکت‌های دانش ‌‌بنیان را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری اعلام کرد.

حسن خیریانپور، تعداد شرکت‌های دانش بنیان مازندران را ۱۱۰ واحد اعلام کرد و افزود: این رقم در ابتدای سال جاری ۹۸ واحد بود.


وی با بیان این که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد شرکت‌های دانش بنیان مازندران تا پایان سال جاری باید به ۲ برابر افزایش یابد، ادامه داد: توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و همراهی دستگاه‌های اجرایی با این شرکت‌ها مهم ترین محور و برنامه توسعه اقتصادی مازندران در نیمه دوم سال جاری است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان استان در سه ماه اخیر خبرداد و تصریح کرد: میزان تولیدات واحدهای فناور استان با حمایت‌های مالی اکنون به شرایط خوبی رسیده ، اما حمایت های از این دست با تصویب پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر به نخبگان علمی ادامه خواهد یافت.


خیریانپور اضافه کرد: رونق فعالیت شرکت های دانش بنیان‌ برای اشتغال آفرینی و تنوع دادن به تولیدات نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی بویژه بانک ها در ارائه تسهیلات است.


معاون استاندار مازندران با اعلام این که برای سال جاری ایجاد حدود ۵۰ هزار شغل پایدار جدید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای استان هدفگذاری شده و تعهد محسوب می شود، تاکید کرد : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۳۰ درصد از مشاغل پایدار جدید باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان محقق شود.


وی خواستار ورود جدی شرکت های دانش بنیان به بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه مازندران شد و افزود: در نیمه دوم سال جاری برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش کشاورزی برنامه داریم و در همین راستا هم حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش تولید در بخش کشاورزی با محوریت نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.


معاون استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که استانداری برای راه اندازی مراکز رشد و فناوری در تمامی شهرستان های استان آمادگی دارد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای رونق و رشد اقتصادی هشت درصدی در استان پای کار بیایند و در گام نخست باید تمامی زیرساخت ها برای ورود آسان دانش بنیان ها به اقتصاد مازندران فراهم شود