ساز و کار بررسی و رد صلاحیت داوطلبان در انتخابات مجلس شفاف می‌شود
ساز و کار بررسی و رد صلاحیت داوطلبان در انتخابات مجلس شفاف می‌شود
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: به منظور صیانت از حقوق داوطلبان، ساز و کار بررسی صلاحیت، ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات داوطلبان و ابلاغ دلایل ردصلاحیت آن‌ها در انتخابات مجلس شفاف و ضابطه‌مند می‌شود.

به گزارش ندای تجن –محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به ویژگی‌های طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: در این طرح تلاش شده است نقاط ضعف قوانین قبلی برطرف شده و قوانین بالادستی در نظر گرفته شود.

وی افزود: تعیین دقیق شرایط داوطلبان نمایندگی مجلس در خصوص ارتقاء شایسته‌گزینی در انتخاب داوطلبان تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای دقیق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری یکی از این ویژگی‌هاست، همچنین امکان الکترونیکی شدن انتخابات، بازنگری در جرائم و تخلفات و تبلیغات انتخاباتی از دیگر مواد اصلاحی مصوبه کمیسیون بشمار می‌آید و زمینه تخلفات را به شکل چشم‌گیری کاهش می دهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نیز افزایش یافته است و براساس مصوبه کمیسیون و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان مدت زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از ۶۰ روز به ۱۳۴ روز یعنی چهارماه افزایش یافت.

جوکار گفت: در صورت خواست داوطلبان، این ظرفیت در طرح پیشنهادی دیده شده است که با ایجاد سازوکاری مشخص و شفاف، رسیدگی به صلاحیت‌ها و پاسخگویی نهادهای ذی‌ربط در راستای اجرای بند های 2 و 11 سیاست های کلی انتخابات شفاف شده و پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت‌ها، امکان پذیر باشد.