اخبار نیروی انتظامی مازندران:آغاز طرح‌های ترافیکی زمستانه پلیس در مازندران/اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تنکابن
اخبار نیروی انتظامی مازندران:آغاز طرح‌های ترافیکی زمستانه پلیس در مازندران/اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تنکابن
اخبار نیروی انتظامی استان که برای ما ارسال شده است بدین شرح است:

استاندار مازندران در مراسم آغاز طرح زمستانه پلیس راه استان گفت: یکی از مهمترین پیام های رزمایش زمستانه پلیس اعلام آمادگی کامل و همدلی همه دستگاه های انتظامی و امدادی برای ایجاد احساس امنیت، آرامش خاطر و ارائه خدمتی مضاعف به مردم در شرایط بحرانی است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با حضور استاندار مازندران، فرمانده انتظامی استان، مدیر کل راه و شهرسازی، حمل و نقل، اورژانس و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی، رزمایش طرح زمستانه پلیس در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

“محمود حسینی پور”استاندار مازندران در این رزمایش، ضمن قدردانی از پلیس و تمامی سازمان های امدادی و خدماتی، از امنیت به عنوان مقوله ای ارزشمند و زیربنایی در تمامی حوزه های جامعه یاد کرد و گفت: اگر امنیت نباشد هیچ احدی در جامعه آرامش نخواهد داشت، امنیت مفاهیم متعددی دارد و امروزه در حکمرانی جهانی یکی از مهمترین مولفه های ثبات قدرت است .

استاندار مازندران با اشاره به تلاش جهادگونه کارکنان انتظامی در تامین امنیت مردم در طی دوماه گذشته، تصریح کرد: در طی این مدت که جریانات معاند و ضد انقلاب تمام تلاش خود را برای برهم زدن امنیت اجتماعی مردم ایران بکار گرفته بودند، نقش بی بدیل عزیزان ما در فراجا بر کسی پوشیده نیست .

حسینی پور در ادامه طرح زمستانه پلیس را گامی موثر برای ارائه خدماتی مضاعف به مردم برشمرد و گفت: یکی از مهمترین پیام های این رزمایش اعلام آمادگی کامل همه دستگاه های انتظامی و امدادی برای ایجاد احساس امنیت، آرامش خاطر و ارائه خدمتی مضاعف به مردم در شرایط بحرانی است .

وی با بیان این که استان مازندران مقصد گردشگری کشور و رتبه اول در حوزه گردشگری را دارد، خاطرنشان کرد: استان مازندران با چهار راه اصلی مواصلاتی پذیرش حداکثری مسافرین را در خود ایجاد کرده است و با چنین شرایطی ما باید آمادگی لازم را برای برقراری نظم و امنیت همه جانبه در این استان داشته داشته باشیم .

استاندار مازندران یکی از مولفه‌های مهم در برقراری نظم و امنیت را استفاده از تکنولوژی های مدرن و جدید بر شمرد و اظهار داشت: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید متناسب با وضعیت استان خودشان را به امکانات و تجهیزات جدید مجهز کنند.

حسینی پور به وجود همدلی و همراهی همه دستگاه های اجرایی استان در خدمت به مردم اشاره کرد و با تاکید بر این که دستگاه های خدمات رسان باید بهترین تجهیزات را برای امنیت مردم در شرایط بحرانی فراهم کنند، گفت: خدمت به مردم یک وظیفه انسانی و اسلامی است .

وی با تاکید بر بهره گیری از همه امکانات مدرن و تجهیزات دانش بنیان در مدیریت جاده ها چه در مناطق اصلی و چه در مناطق روستایی، اذعان داشت: باید با استفاده از بروز ترین امکانات و تجهیزات دانش بنیان در همه حوزه ها از جمله خدمات انتظامی، بهداشتی و درمانی و … مدت زمان حضور مردم در پیک ترافیک کاهش یابد و همه الزامات در جاده‌ها ایجاد شود و ترتیبی اتخاد شود تا همه امکانات در مناطق صعب العبور فراهم باشد.

فرمانده انتظامی استان مازندران نیز در این رزمایش به وجود ۱۴گردنه برفگیر در ۳۷۰ کیلومتر از راه های کوهستانی استان اشاره کرد و گفت: کنترل ایمنی وسایل نقلیه و توجه به نقاط حادثه خیز از موارد بسیار مهم در انجام سفرهای زمستانی است.

سردار مرتضی میرزایی، افزود:پلیس همواره در صدد ایجاد تردد و فضایی ایمن با انجام اقدامات شایسته برای شهروندان است و در طرح انتظامی ترافیک زمستانه نیز تعامل همه جانبه ای با دیگر دستگاه های خدمات رسان استان مازندران به ویژه راهداری وجود دارد .

فرمانده انتظامی مازندران با اظهار این که این رزمایش اعلام آمادگی و حضور شبانه روزی نیروهای امدادی در سطح استان با هم افزایی دستگاه های خدمات رسان به مردم ایران است، ادامه داد: امداد رسانی به موقع برای آرامش مردم مورد تاکید است.

وی با بیان این که نیروهای امدادی و انتظامی به دلیلی مسایل کشور در چند ماه اخیر به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بوده اند، گفت: با شروع فصل سرما که بارش برف نیز در محورهای کوهستانی را شاهد هستیم، ،ارایه خدمت لازم ضروری تر شده است.

همچنین رئیس پلیس راه استان مازندران نیز در این رزمایش با اشاره به وجود ۲۲ راهدارخانه و ۳۳ اکیپ راهداری برای ارائه خدماتی ترافیکی به مردم در طول ایام زمستان اظهار داشت: این طرح که با همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی با پلیس در 4 محور اصلی استان آغاز شده تا 23 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی از عزم راسخ پلیس راه در اجرای مأموریت‌های محوله و دستیابی به اهداف سازمانی یاد کرد و گفت: امیدواریم با همدلی، تلاش و کوشش همه عزیزان بتوانیم طرح زمستانی امسال را همانند سنوات قبل بهتر از گذشته و با اقتدار و اجرایی کنیم .

این طرح هرساله با هدف باز نگه داشتن جاده ها در سرما و یخبندان زمستان ، افزایش انضباط ترافیکی خودروها با توجه به شرایط آب و هوائی و کاهش تصادفات ، مدیریت بر حوادث ترافیکی در زمان برف و یخبندان ، رسیدگی سریع به تصادفات و کمک به در راه ماندگان از امروز کلید خورد و تا بیست و سوم اسفند ادامه دارد.

استان مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۳۷۰ کیلومتر آن را جاده های کوهستانی و برفگیر تشکیل می دهد.

چهار محور اصلی این استان شامل هراز (آمل – تهران ، سوادکوه (قائمشهر – تهران ) ، کندوان ( چالوس – تهران ) و کیاسر ( ساری – سمنان ) با عبور از ارتفاعات سلسله جبال البرز به پایتخت ، غرب و جنوب کشور منتهی می شود.

هراز و کندوان در عین حال پرافیک ترین محور کشور بویژه در ایام تعطیل سال هستند و جاده سوادکوه نیز از جمله راه های کشور است که بیشترین تردد خودروها سنگین در آن صورت می گیرد.

دستگیری سارق منزل در کلاردشت

سرهنگ مصطفی اکبر نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری سارق منزل و اعتراف به 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” مصطفی اکبر نژاد ” با اعلام این خبر گفت : در پي وقوع چند فقره سرقت منزل بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه ای در راین شهرستان شدند.

سرهنگ اکبرنژاد با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارق ، با هماهنگی مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه سارق را دستگیر کردند.

وی یادآور شد: در تكميل تحقيقات پلیس، فرد دستگیر شده با مشاهده اسناد و مدارك موجود به 12 فقره سرقت منزل در شهرستان کلاردشت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، خاطر نشان كرد: سارق پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و سرانجام با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

وی با بیان این که موفقیت پلیس در کشف جرم نتیجه تعامل شهروندان است، گفت:بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه اخبار را از طریق 110 به پلیس اطلاع دهند.

صحت عمل مامور وظیفه شناس در بهشهر

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از صحت عمل مامور پلیس راهور شهرستان در پیدا کردن يک عدد کيف پول حاوي 300 میلیون ریال وجه نقد و مدارک، خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ” حسن عنایتی گنجی ” در تشریح این خبر از پیدا شدن يک کیف حاوی 300 میلیون ریال وجه نقد ، مدارک شناسایی و کارت عابر بانک به همراه رمزعابر توسط يكي از ماموران پلیس راهور بهشهر حین انجام ماموریت خبر داد.

وی افزود: با پي گيري هاي مستمر و تلاش هاي مجدانه صاحب کیف موردنظر شناسایی و با تنظیم صورتجلسه محتویات داخل آن به صورت صحیح و سالم تحویل وی شد.

سرهنگ عنایتی گنجی با اشاره به خرسندي و ابراز رضايت اين شهروند، با بيان اين كه صداقت و امانتداري پليس مکتبي و ولائي نظام مقدس جمهوري اسلامي در واقع ره آورد يک سازمان متعهد، خدمتگزار و امين مردم مي باشد تصریح کرد:پلیس همواره خدمتگزار مردم است و در همه زمينه ها از هيچ گونه خدمتي کوتاهي نخواهد کرد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تنکابن

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی تنکابن از دستگیری 14 نفراز عاملان افیونی و مخلان نظم و امنیت عمومی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي آن شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “بهادر دیلمی ” با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده، مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر و دستگیری سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در مناطق آلوده و جرم‌خيز این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجراي اين طرح، ماموران پس از بررسی های اطلاعاتی و هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 3 متهم به سرقت، 8 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 3 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: از دیگر توفیقات اجرای این طرح، کشف 11 فقره سرقت و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر ، پلمپ 2 واحد صنفی متخلف و توقیف 5 خودرو و موتور سیکلت متخلف و فاقد مدارک بوده است.

سرهنگ دیلمی در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: همکاری با پلیس و تماس با سامانه110 بهترین شیوه برای مبارزه با افراد مجرم و قانون ستیز است که شهروندان می توانند از آن طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند.

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف یک خودروی نیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “عبدالله حسن زاده” با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی هولار در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 4 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده خودرو و همدست دیگرش پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در نوشهر

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 15 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “اکبر درویشی”در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان نوشهر ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر،افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را دستگیر کردند .

سرهنگ درویشی با اشره به این که متهم در بازجویی ها به عمل آمده به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت: این سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

وی در خاتمه از شهروندان خواست:در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

کشف 2تن چوب جنگلي قاچاق در نكا

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف یک خودروی نیسان با 2تن چوب جنگلي قاچاق، در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قاسم عزیزی ” در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری از اداره منابع طبیعی مبني بر تردد یک خودروی نیسان حامل چوب در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکاف افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی باهماهنگي قضائي،خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ “عزیزی” تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه ضمن تشکر از همکاری مردم در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از شهروندان خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.