نخستین رویداد استارت‌آپ گردشگری کودک‌و نوجوان در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد
نخستین رویداد استارت‌آپ گردشگری کودک‌و نوجوان در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد
هم‌زمان با هفته پژوهش، استارتاپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان،برای نخستین بار در کشور با حضور ۲۵ کودک و نوجوان از 23 تا 25 آذر، رامسر برگزار شد.

به گزارش ندای تجن -مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در این برنامه که با حضور مسئولان شهری، اساتید دانشگاه، خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش صورت پذیرفت؛ با تأکید بر لزوم آشنایی نسل امروز با  مهارت‌های زندگی؛ هدف کانون را  ایجاد امکانات لازم برای کشف و پرورش فکر و کمک به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست و افزود: این برنامه مبتنی بر این رویکرد توانست، در راستای شکوفایی  استعدادهای اعضا و ظهور و بروز  آن برای یک زندگی بهتر و ایده‌آل، موثر عمل نماید. 

محمدعلی یزدان شناس در بازید از این استارتاپ و آشنایی با ایده‌ها و طرح‌های گروه‌های شرکت کننده با اشاره به عنصر خلاقیت در ارائه و به کارگیری این ایده‌های نو گفت: کودک و نوجوان امروز نسلی پویا، خلاق و پرسشگر است. این کاوشگری در بستر جامعه‌ای معین، هدایتگر و حامی جلوه‌گر شده و به رشد و تعالی می‌رسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران ضمن سپاس از تمامی حامیان برای برگزاری این برنامه‌ی پژوهش محور بر به کارگیری همه‌ی توان جامعه‌ی فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان در جهت شناسایی، رشد و تعالی پتانسیل‌های علمی کودکان و نوجوانان تأکید ورزید.

در ادامه سید یوسف هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رامسر با اشاره به سخن ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزت‌مند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان ساز گفت:  شما کودکان  نقش کلیدی  و موثری بر آینده شهرتان  خواهید داشت.

  وی با مهم خواندن این رویداد، اظهار داشت:  وظیفه همه‌ی افراد جامعه فراهم ساختن محیطی امن برای پرورش ایده‌ها و رشد تفکر برای موفقیت  پایدار کودکان و نوجوانان در اجتماع می‎باشد. 

هاشمی، ضمن اشاره به شعار دقیق و عمیق کانون پرورش فکری از برگزاری نخستین استارتاپ  ویکند با دو محور اساسی حضور کودکان و موضوع گردشگری تقدیر  نمود و کانون را پیشتاز درعرصه ایده های نو برای کودکان و نوجوانان دانست.

فاطمه نعمتی، مسؤول کانون رامسر،  پرورش ذهن کودکان و نوجوانان و آموختن آنها برای زندگی بهتر را هدف اصلی این رویداد دانست و افزود: این استارتاپ  با همکاری  آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ملل با عنوان: «نگاهی نو به آینده شهرم رامسر» به عنوان اولین  رویداد استارتاپ کانون پرورش کشور؛ به بررسی مفهوم  گردشگری پرداخت. 

گفتنی است این برنامه در طی سه روز با حضور اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی و فعالان گردشگری اجرا شد که به بررسی فرایند ایده تا بازار  و تشریح زیست بوم، کسب کار اعضا و ایده های گردشگری پرداختند که در نهایت بر اساس نیازسنجی و امکان پذیری انجام شده؛ یک ایده به اشتراک گذاشته شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این رویداد اعضا با راهنمایی مربیان و اساتید، ضمن پرداختن ایده با فرایند ایده تا محصول، فروش، طرح توسعه، پژوهش در بازار وسنجش مشتریان، آشنا شدند و به طرح ایده‌های مرتبط با فضای گردشگری سلامت- اقتصاد گردشگری- سفر در شهر-گردشگری مسؤولانه و محیط زیست پرداختند. 

بر همین اساس، از ۲۵ ایده این استارتاپ، ۵ ایده برتر درمراسم اختتامیه با حضور داوران، دکتر میرکاظمی ، دکتر محمد امین جعفری و مهندس اسماعیلی دفاع و بررسی شد که از این میان یک ایده به عنوان برتر؛ نشانگر گردشگری شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین 5 ایده نیز موردتقدیر واقع شد . یک گروه نیز لوح تقدیر گردشگری مسؤولانه را کسب نمود و یک نفر از ایده پردازان این استارتاپ نشان اخلاق دریافت کرد.

  • منبع خبر : دریافتی از روابط عمومی