نخستین جشنواره فن بازار تخصصی پوشاک همراه با چله‌شو افتتاح شد
نخستین جشنواره فن بازار تخصصی پوشاک همراه با چله‌شو افتتاح شد
نخستین جشنواره فن‌بازار تخصصی پوشاک بانوان مازندران همراه با چله شو عصر امروز در محل نمایشگاه نیاوران ساری افتتاح شد.

به گزارش ندای تجن –نخستین جشنواره فن بازار تخصصی پوشاک بانوان استان همراه با چله‌شو به مناسبت گرامی‌داشت شب یلدا امروز عصر با حضور عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای کشور ، روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و سایر مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محل نمایشگاه نیاوران ساری  افتتاح شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی بانوان استان به مناسبت  گرامی‌داشت شب یلدای ایرانی و چله شو مازندرانی از تاریخ 28 آذرماه تا 2دی ماه سال جاری دایر است، گفت:در این نمایشگاه تولیدکنندگان محصولات و فعالان مشاغل خانگی از سراسر استان شرکت کردند .

سمیه قاسمی طوسی با اشاره به اینکه استانداری مازندران برای حضور فعالانه بانوان در نمایشگاه‌های مختلف تلاش می‌کند، افزود:در این نمایشگاه 6استان دارای پاویون هستند تا محصولات و صنایع تولیدی استان را به سایر استان‌ها معرفی کنیم.

وی بیان کرد: بخش پوشاک و فن بازار با حضور دانش آموزان هنرستان و دانشجویان فنی‌و حرفه ای استان و بخش آموزشگاهی در حال برگزاری است که داوران به ارزیابی ایده ها و طرح‌های مختلف می پردازند.

طوسی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه نمایش توانمندی بانوان استان و ایجاد بستر مناسب برای این قشر است ، ادامه داد:با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف ، فرمانداران و تبلیغات فضای مجازی در کنار همکاری مجری نمایشگاه با قیمت مناسب، فضا در اختیار بانوان قرار داده شد تا بانوان فرصت برای عرضه محصولات خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانوان در خصوص فروش محصولات خود باید مکان نمایشگاهی ثابت داشته باشند که براساس قانون شهرداری‌ها مکلف به در اختیار قراردادن این فضا هستند، گفت:با همکاری استاندار نمایشگاه‌های خوبی در سطح استان داشتیم که حضور بانوان پررنگ بوده است .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه اعلام حضور سایر استان‌ها فرصتی برای بهره مندی از توانمندی های بانوان مازندران است تا با شناسایی این ظرفیت‌ها زمینه رشد فعالیت بانوان فراهم شود.