حمایت از نمایشگاه‌های بانوان در سراسر استان /بررسی مشکلات تولیدکنندگان پوشاک
حمایت از نمایشگاه‌های بانوان در سراسر استان /بررسی مشکلات تولیدکنندگان پوشاک
استاندار مازندران قول حمایت از نمایشگاه‌های بانوان در سراسر استان را داد و گفت:قرار است بزودی در جلسه‌ای به بررسی مشکلات تولیدکنندگان پوشاک بپردازد.
استاندار مازندران امروز در حاشیه بازدید ازنمایشگاه توانمندی های بانوان استان که با نام «چله شو همراه با فن بازار تخصصی پوشاک استان» در محل نمایشگاه نیاوران ساری برگزار شد، گفت: تلاش های خوبی رامشاهده کردم که توسط مجموعه ی طراحان ،هنرمندان و تولید کنندگان در سطح استان درحوزه‌های مختلفی انجام شد . بیشتر فعالیت‌های بانوان در تولیدات فاخر و در تولیدات لباس و ساز و کارهای اسلامی که امروزه مورد توجه طراحان مازندرانی هست جلب توجه می‌کرد . سید محمود حسینی‌پور افزود:به نظر می‌رسد در بخش‌هایی ما باید ورود و حمایت کنیم ، راه‌های صادرات محصولات عزیزانمان در حوزه‌ی پوشاک، صنایع دستی و بسیاری از حوزه‌هایی که ما امروز در این نمایشگاه دیدیم انسجام و سازماندهی می‌خواهد که در این راستا سازمان صمت و دیگردستگاه‌ها را موظف کردیم ؛ جهاد دانشگاهی طراحی‌ها و کارهای خوبی انجام داده است ،در حوزه مدارس دبیرستان‌های فنی ، دانشگاه‌هایی که در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای هستند و مجموعه‌های فنی‌و حرفه‌ای استان، همه و همه تلاش خیلی خوبی کردند و باعث افتخار ما هست که در مازندران ما صاحب سبک‌ها و مدل‌هایی هستیم که برای خودمان است.
حسینی پور ادامه داد: طراحان‌ مان بدون بهره‌گیری از الگوهای خارجی طراحی‌های فاخری انجام دادند و ما احساس مسئولیت بیشتری کردیم که انشاالله کمک کنیم . وی با بیان اینکه مجموعه‌ی اداره‌ی کل بانوان استانداری مبتکر برگزاری این نمایشگاه با همکاری همه‌ی دستگاه‌ها،معاونت اقتصادی استانداری ، مجموعه‌ی بازرگانی ، دستگاه‌های دیگر ، دانشگاه‌ها وجهاد دانشگاهی ، مجموعه‌ی گردشگری و میراث فرهنگی و همه ی حوزه ها و فرمانداری‌هابودند، افزود:به نظر می‌رسد که ما باید این نمایشگاه را تقویت کنیم این نمایشگاه‌ها نباید سالانه باشد و در هر شهری این نمایشگاه‌ها باید برگزار شود . استاندار مازندران بیان کرد:من با ملاحظه‌ای که داشتم گفتم که این نمایشگاه‌ها را باید در شهرهای مختلف استان ازغرب تا شرق استان برگزار کنند، .این نمایشگاه‌ها باعث معرفی مبتکران در این امر در سطح استان هست که آنها باید شناسایی و حمایت شوند . حسینی پور با اشاره به اینکه می‌خواهیم با نگاه حمایتی بتوانیم مجموعه‌ی استان مازندران را حتی تبدیل به محورتولید محصولات پارچه‌ای که تولید لباس هست کنیم، افزود: لباس از موضوعات مهم است که مازندران این ظرفیت را دارد . وی با اشاره به جلسه‌ای که برنامه‌ریزی کرده است تا با تولید کنندگان داشته باشد، گفت:قرار است مسائل و مشکلات‌شان را بررسی کنیم ،امیدوار هستیم که انشاالله در سال آینده به عنوان یکی از مرکز صادر کنندگان البسه به کشورهای هدف قرار بگیریم . ضمن اینکه درداخل کشور هم ظرفیت بالایی وجود دارد که استان مازندران می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند .
وی از غرفه داران شرکت کننده در نمایشگاه تشکر کرد و افزود:برگزاری نمایشگاه نوعی تعامل فرهنگی هم هست ما در عین حال که نمایشگاهی در حوزه‌ی تولیداتی که با محوریت بانوان هست انجام می‌دهیم . ضمن اینکه این یک تعامل فرهنگی بین ما و بقیه‌ی استان‌ها هست . می‌توانیم در نمایشگاه‌های استان‌های دیگر شرکت کنیم و انشاالله شاهد یک نمایشگاه جامعی باشیم که همه‌ی استان‌ها در آن قرار بگیرند که در استان مازندران این ظرفیت را داریم و در آینده انشاالله این اتفاق خواهد افتاد .