میهمانی شهدا در شهرهای مازندران
میهمانی شهدا در شهرهای مازندران
شهدای خوش نام ایران مهمان شهرهای استان مازندران شدند.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی استان مازندران از پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام در ایام فاطمیه اظهار داشت: پیکر‌های مطهر این شهدا دوشنبه ۲۸ آذر وارد استان شد و در شهرستان بابل مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «شبی با ستاره‌ها» تجدید عهد و پیمان دانشجو با شهید در دانشگاه نوشیروانی بابل افزود: با ورود کاروان «لاله‌های زهرایی» به استان مازندران، شور و حال وصف ناشدنی در میان مردم علوی‌تبار این استان ایجاد شد و حضور شهدای گمنام در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی موجی از شکوه و عظمت سال‌های حماسه و ایثار را تداعی کرد.

سردار ملکی با بیان اینکه با حضور شهدای گمنام در معراج الشهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران شاهد تجدید میثاق گروه‌های متعدد از جمله دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها و اقشار مختلف مردم استان با شهدا بودیم که خود را از نقاط دور و نزدیک به این مکان رسانده بودند، ادامه داد: همچنین طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از سوی سپاه کربلا شهدای گمنام در قالب دو کاروان «لاله‌های زهرایی» از صبح شنبه در شرق و غرب استان حضور یافت.

وی اضافه کرد: کاروان «لاله‌های زهرایی» صبح شنبه سوم دی مورد استقبال مردم شهر‌های کلاردشت در غرب و گلوگاه در شرق استان قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه مقصد کاروان شهدای گمنام عصر شنبه شهر‌های تنکابن و بهشهر بود، گفت: مردم عباس آباد و سوادکوه صبح امروز چهارم دی از این کاروان استقبال کردند.

وی همچنین تصریح کرد: همچنین عصر امروز مردم شهر‌های نور و سوادکوه شمالی با پیکر‌های مطهر شهدای گمنام وداع می‌کنند.

سردار ملکی افزود: دوشنبه پنجم دی کاروان شهدای گمنام در شهر‌های فریدونکنار، میاندورود، جویبار و سیمرغ مورد استقبال قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران زمان مراسم استانی وداع با پیکر‌های مطهر شهدای گمنام را دوشنبه پنجم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی ساری اعلام کرد.

وی گفت: همچنین مراسم تشییع استانی پیکر‌های مطهر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سه شنبه ششم دی ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

سردار ملکی ادامه داد: پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در ده شهر استان مازندران تشییع و تدفین می‌شوند، افزود: پیکر مظهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در مرکز آموزشی عالی ملاصدرای رامسر تدفین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکر یک شهید گمنام ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در نمک آبرود چالوس خاکسپاری می‌شود، اضافه کرد: همچنین پیکر مطهر شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر تدفین خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه پیکر مطهر یک شهید ۱۹ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) در دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد تدفین خواهد شد، بیان کرد: پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۸ (شلمچه) در پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر خاکسپاری خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین پیکر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در دانشگاه بنت الهدی آمل تدفین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مردم شهرستان بابل میزبان پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام هستند، گفت: این دو شهید ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۵ (شلمچه) تفحص شدند که در بابلکنار و بخش گتاب تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه مردم قائمشهر نیز میزبان پیکر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات تک دشمن (مجنون) هستند، افزود: پیکر این شهید در حوزه علمیه محمدیه تدفین خواهد شد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه شهرستان ساری میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس است، عنوان کرد: پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۶ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در صدا و سیمای مرکز استان تدفین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر یک شهید ۱۷ ساله از عملیات عاشورای ۲ (چنگوله) در بوستان ولایت تدفین می‌شود، گفت: پیکر یک شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله) در مجتمع فرهنگی روستای طوقدار خاکسپاری خواهد شد.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یک شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات در روستای سمسکنده تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: همچنین پیکر مطهر یک شهید ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در شهرک شهید سلیمانی تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه پیکر‌های مطهر چهار شهید گمنام شهرستان ساری در روز شهادت حضرت زهرا (س) تدفین خواهند شد، گفت: از سوی ستاد شهرستانی تشییع شهدای گمنام، زمان وداع و تشییع شهدا در

شهر‌های رامسر، نوشهر، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر و نکا شامگاه سه شنبه و صبح چهارشنبه هفتم دی اعلام شده است.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: زمان وداع و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام چالوس متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/