لزوم توجه به یارانه مهارت‌آموزی در مجلس/طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت را در دستور کار مجلس داریم
لزوم توجه به یارانه مهارت‌آموزی در مجلس/طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت را در دستور کار مجلس داریم
منصور علی زارعی، گفت: اگر بتوانیم در مجلس قانونی بگذاریم که بتوانیم به موضوع مهارت‌آموزی یارانه اختصاص دهیم می‌توانیم مشکلات کسانی که در حوزه مهارت‌آموزی مراجعه می کنند را سامان دهیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با ندای‌تجن با بیان اینکه حتی برخی از افرادی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند نیاز به کسب مهارت دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، گفت:الحمدالله مجلس در حال حرکت به  سمتی است تا در زمینه آموزش فنی‌و حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی پیشرفت داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت اصلی مازندران در بخش کشاورزی است که متاسفانه چه در دانشگاه کشاورزی در مازندران و چه مراکز فنی‌و آموزشی از ظرفیت‌ها استفاده نشد، ادامه داد:در بخش کشاورزی هم ما باید صنایع مربوط به آموزش کشت‌و کار را داشته باشیم .

زارعی مهم ترین موضوع بخش کشاورزی را  داشتن مهارت بازارعنوان کرد تا از این طریق بهره‌وری افزایش یابد و در آن زمان، زمینه را باید برای صادرت فراهم کنیم که در واقع برای صادرات هم نیاز به مهارت داریم.

وی با بیان ظرفیت‌های اداره‌کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای در به کارگیری نیروهای مؤثر، گفت:امکانات مناسب در برخی از رشته‌ها کم داریم که باید در کارگروه اشتغال و توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

عضو کارگروه اشتغال و توسعه مازندران ادامه داد: قانون مربوط به آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تبصره مجلس بود و قانون ورود حوزه خیرین به آموزش مهارت‌آموزی در دستور کار مجلس بود که تصویب شد، ان شالله آینده خوبی در حوزه مهارت می بینیم.

زارعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت مهارت‌آموزی، افزود:لازم است تا دانش ما نسبت به حوزه فنی‌و حرفه‌ای بیشتر شود، با توجه به اینکه عضو کارگروه اشتغال و توسعه استان هستم بتوانیم بحث نیازمندی‌های فنی و حرفه‌ای و هم  یارانه مربوط به مهارت‌آموزی را به سراغش برویم چون برخی از رشته‌ها هزینه آموزشی بالا دارند، اگر بتوانیم در مجلس قانونی بگذاریم که بتوانیم به موضوع مهارت‌آموزی یارانه اختصاص دهیم می‌توانیم مشکلات کسانی که در حوزه مهارت‌آموزی مراجعه می کنند را سامان دهیم.

وی در پاسخ به سئوال ندای تجن درباره افزایش حقوق کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: هم دولت و هم مجلس وظیفه دارند و دولت باید لایحه  و مجلس نیز طرح دهد،بحث نظام هماهنگ حقوق را در دستور کار مجلس داریم و رئیس جمهور هم بارها این موضوع را بیان کرد.

زارعی با بیان اینکه مجلس در حال بررسی طرح نظام هماهنگ حقوق است اما هنوز به صحن نیامده، افزود: به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک نظام هماهنگ پرداخت حقوق براساس عدالت شکل گیرد تا افراد دارای تجربه، تحصیلات و مهارت بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که موازی کاری آموزشی میان دستگاه‌های آموزشی گاهی سبب بی‌توجهی به ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای می شود، گفت:قانون مشخص کرده است تا آموزش را به فنی و حرفه‌ای بسپارد، اگر موردی باشد می‌توانیم در کشور مورد بحث و تبادل نظر با دولت قرار دهیم و در کار گروه توسعه و اشتغال استان نیز می‌توانیم بررسی و تکالیف قانونی هر دستگاهی را مشخص کنیم.

عکس تزیینی است