نگاهی به مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علمی، هنری زکات:دریافت 60درصد زکات توسط گروه‌های مردمی در کشور/لزوم تبلیغ زکات به صورت چهره به چهره توسط مبلغین و مفسرین/اهمیت معرفی و تکریم خیرین
نگاهی به مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علمی، هنری زکات:دریافت 60درصد زکات توسط گروه‌های مردمی در کشور/لزوم تبلیغ زکات به صورت چهره به چهره توسط مبلغین و مفسرین/اهمیت معرفی و تکریم خیرین
نخستین جشنواره علمی هنری زکات که با حضور 14استان برگزار شد امروز عصر در شهرستان فریدونکنار به کار خود خاتمه داد که در مراسم آن به نقش و اهمیت حضور مردم و خیرین در جمع آوری زکات پرداخته شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران به مدت 6ماه است که کارگروه‌های نخستین جشنواره علمی و هنری زکات در استان شکل گرفت وبیش از 1هزار اثر از 14استان به دبیرخانه جشنواره در مازندران ارسال شد.

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به افتتاح نخستین روستای گردشگری زکات در اتو ، افزود:لازم است گفتمان سازی انجام شود تا یک فقیر هم در استان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مدت 9ماه با همکاری استانداری و تمامی دستگاه ها 96میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد، ادامه داد:این زکات در بخش های مختلف هزینه شد.

محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور نیز خواستار جریان سازی برای جمع‌آوری زکات در کشور شد تا به نفع فقرا انجام شود.

 معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد نیز با بیان اینکه برای بصیرت افزایی باید شفاف‌سازی انجام دهیم، گفت:تبیین شاید مترادف آگاهی بخشی باشد، زمانی که شکل بگیرد آگاهی بخشی شکل می‌گیرد.

حبیب الله آسوده با اشاره به اینکه علم ما را، خوبی‌های کلام و زیبایی‌های دین ما را برای مردم بیان کنید، افزود: در جریانات اخیر آگاه سازی درست توسط خواص انجام شود، وظیفه ما در کمیته امداد آگاهی رسانی است .

آسوده با بیان اینکه کمیته امداد از دو سمت ارتزاق می کند، ادامه داد:از 25هزار میلیارد که دولت تکلیف کرده است کمیته امداد برای جوانان در 5دهک اشتغال ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه 2میلیون و 450هزار خانواده تحت پوشش داریم، افزود: 50هزار دانشجو و نزدیک به 85هزار بیمار صعب العلاج داریم .


آسوده با بیان اینکه در دریافت وجوهات مردمی وظیفه پاسخگویی جدی داریم، ادامه داد:مردم در مدت 8ماه 11میلیارد و 200میلیون تومان کمک کردند .
 معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)با اشاره به دریافت 60درصد از زکات توسط گروه‌های مردمی که به صورت مستقیم به مردم داده شده است، گفت:کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام صیانت و نظارت را انجام داد.
وی به 10هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور اشاره کرد که به صورت امام جمعه‌محور اداره می شود و کمک‌های جمع آوری شده را در همان منطقه هزینه می کنند.

آسوده با بیان اینکه 419هزار محسنین زیر 18سال سن تحت پوشش حامیان هستند، ادامه داد:پول مستقیم از طرف حامیان به حساب یتیمان ریخته می شود که نشان دهنده مردمی‌سازی خیر و امداد است.


 معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد با اشاره به اینکه 5میلیون صندوق صدقه در منازل و 300هزار عدد در اماکن داریم، افزود:در سال جاری 370میلیارد تومان از این صندوق‌ها جمع آوری شد که برای تامین جهیزیه، تحصیل و مسکن هزینه می‌شود و هیچ هزینه‌ای از شهری به شهر دیگر انتقال نمی یابد.

وی بر برگزاری منظم شورای زکات در استان تاکید کرد و از استانداری و فرمانداری‌ها درخواست کرد تا به دستگاه‌های عضو شورای زکات یاری رسانند.
 معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه لازم است مناطقی که زکات پرداخت می کنند در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار دهند، افزود:لازم است در زمینه رشد اشتغال و بخش بازار به این مناطق یاری شود.

آسوده خواستار ترویج زکات با روش چهره به چهره توسط مبلغین و مفسرین شد تا بتوانیم فقر را در کشور ریشه کن کنیم.

حجت الاسلام محسن کازرونی نیز با بیان اینکه آقایی خیر نذر کرد تا 72مدرسه در کشور بسازد، گفت:تعداد 71مدرسه را ساخت و بعد در زمان ساخت آخرین مدرسه پول کم آورد که گفت منزل مرا بفروشید و مقداری برای پرداخت اجاره بدهیو با بقیه مدرسه را بسازید.

رییس هیات امنای کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه پس از ساخت 72مدرسه ، خیر درگذشت ، ادامه داد:لازم است این افراد معرفی و تکریم شوند تا اقدام آنان در جامعه ترویج شود.
وی خواستار توجه مسئولان برای رفع فقر در جامعه شد و گفت:فقر ریسک و پلیدی است و کشور اسلامی نباید این تعداد فقیر داشته باشد.