ایجاد مرکز تست بین‌المللی خودروی سایپا در چمستان نور
ایجاد مرکز تست بین‌المللی خودروی سایپا در چمستان نور
استاندار مازندران از انعقاد قرارداد با دو سرمایه‌گذار خودروساز سایپا در شهرستان نور خبر داد و گفت: قرار است در قالب این قرارداد بزرگ‌ترین مرکز تست بین‌المللی خودروی سایپا در زمینی به گستره حدود ۱۰۰ هکتار در بخش چمستان نور ایجاد شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا، سیدمحمود حسینی‌پور امروز به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شهرستان نور حضور یافت و  دومین دیدار مردمی در مصلی الغدیر این شهرستان انجام شد. استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران هر زمانی وارد شهرستانی شوند حتی کمترین مراجعه کننده داشته باشد آن زمان ارزشیابی این مدیر مشخص می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در مازندران دستگاه اجرایی نداریم که مسئول آن فخرفروشی کند و مردم به سختی با مدیران ارتباط برقرار کنند. شأنیت مسئول به واسطه حرمتی است که برای مردم قائل است.

حسینی‌پور افزود: شاید در خیلی از کشورهای دیگر با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی رسیدگی به خواسته‌های مردم از این طریق انجام گیرد اما چنین سبکی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه ارتباط مسئولان با مردم مهم‌ترین مزیت و ویژگی آن صله‌رحم است، ادامه داد: زمانی که مشکلات مردم به‌طور مستقیم و به صورت چهره به چهره انجام می‌شود مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به رسیدگی و حل آن مصمم‌تر و حساس‌تر خواهند شد.

استاندار مازندران، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های دولت عدالت محور و مردمی سیزدهم، ارتباط با مردم است. امروز شاهد هستیم رئیس جمهوری در برقراری ارتباط بدون واسطه با مردم بیشترین سهم را دارد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه نظام اسلامی، افزود: با همه این فشارهای اقتصادی ملت صبورانه تحمل کردند و توانستند با وجود همه مشکلات از یوغ دشمنان رهایی یابند و این نتیجه تفکر ملت به ارزش‌ها، دستاوردها و ولایت پذیری آنان به نظام، انقلاب و رهبری است.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از مشکلات اساسی که در طول دوران انقلاب اسلامی در کشور شاهد آن بودیم فاصله مسئولان با مردم بود، تصریح کرد: چرا که هر مسئولی با مردم فاصله گرفت مشکلات از همان‌جا شروع شد.

این مسئول با زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: این سردار بزرگ اسلام پرچم سبز مقاومت را در دنیا برافراشت و امروز همه آزادگان جهان با شهادتش وارد مکتب شهید والامقام شده‌اند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در حکمرانی از سردار دل‌ها الگو بگیرند، خاطرنشان کرد: چرا که در تواضع مانند اقیانوس و در ولایت پذیری هم از همگان جلوتر بود.

وی با ابراز عقیده مبنی بر اینکه درحال حاضر قطار توسعه در مازندران با شتاب در حرکت است و تمام سعی بر آن است بتوانیم همه ظرفیت‌های موجود در مازندران را احیا کنیم، اظهار کرد: شهرستان نور از لحاظ گستردگی در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است در آینده باید شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه باشیم.

استاندار مازندران از انعقاد قرارداد با دو سرمایه‌گذار خودروساز سایپا در شهرستان نور خبر داد و گفت: قرار است در قالب این قرارداد بزرگ‌ترین مرکز تست بین‌المللی خودروی سایپا در زمینی به وسعت حدود ۱۰۰ هکتار در بخش چمستان نور ایجاد شود.

این مسئول افزود: عملیات اجرایی این طرح با هماهنگی‌های به‌عمل آمده قرار است در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شود که با به سرانجام رسیدن آن بستر اشتغال برای دستکم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حسینی‌پور یادآور شد: در بخش بلده هم با توجه به شناسایی ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شد تا بزرگ‌ترین کارخانه تولید قطعات خودرو با اشتغال دستکم ۵۰۰ نفر اجرا شود.

وی با اعلام اینکه همه این پیگیری‌ها نشان می‌دهد در گذشته کارهای زیربنایی خوبی در این منطقه انجام نشد، گفت: در دیدار امروز با مردم شهرستان نور در قالب استقرار میز خدمت بیشترین موضوع تقاضاها مربوط به اشتغال بوده است.

استاندار مازندران افزود: امیدوارم با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و همچنین سیاست‌گذاری در حوزه احیای ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی در بخش کشاورزی و دامپروری بتوانیم گام موثری در نقاط روستایی این منطقه برداریم.