جلوگیری از رانت آگهی در رسانه‌های مازندران
جلوگیری از رانت آگهی در رسانه‌های مازندران
گفتمان «بصیرت و رسانه» با بررسی و بیان توانمندی‌ها و مشکلات رسانه‌ای شهرستان سوادکوه در سالن کنفرانس ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفتمان «بصیرت و رسانه» و بیان توانمندی‌ها و مشکلات رسانه‌ای شهرستان سوادکوه که در سالن کنفرانس ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه و با حضور خبرنگاران برگزار شد به شاخص‌های رسانه انقلابی و خبرنگار انقلابی اشاره کرد و گفت: استقلال رأی و مطالبه‌گری از شاخصه های رسانه‌ انقلابی است. رسانه انقلابی و خبرنگار انقلابی باید در تمام ابعاد انقلابی باشد یک رسانه انقلابی دوازده شاخصه دارد نمی شود با دنبال کردن یکی یا دوتای آن بگوئیم انقلابی هستیم. بصیرت انقلابی به معنای کامل آن در عرصه رسانه، امروز نه تنها برای رسانه ها ضرورت است بلکه برای جامعه غبارآلود ما نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مصوبه شورای اداری استان را درباره ساماندهی آگهی های دولتی گرفتیم و در این خصوص از معاونت امور فرهنگی و رسانه و رییس گروه تبلیغات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم، افزود: از ایجاد رانت در استان برای هدایت آگهی‌های دولتی ادارات به رسانه‌های خاص جلوگیری شد.

جوادی از اختصاص ۹ میلیارد تومان آگهی به رسانه‌ها در طول امسال خبر داد و با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۹ زیرمجموعه دارد که یکی از آن ها رسانه است، عنوان کرد: مطابق لیست و شرایط قانونی این آگهی ها توزیع می شود و از شکل گیری و ایجاد هرگونه رانت جلوگیری بعمل آمد و با تعیین این اهداف با آن مقابله کردیم و جلوی تخلف را گرفتیم و حتی به برخی رسانه‌ها اخطار لازم داده شد.

وی با بیان اینکه چشمانمان را بر تخلف نمی‌بندیم و معتقدیم رسانه باید در خدمت انقلاب باشد، افزود: علل و عوامل برخی عقب ماندگی ها در استان این است که بدون دلیل ایجاد حاشیه می کنند. با توجه به اینکه حجم کار ارشاد وسیع است گاهی برای تغییر و تعیین رئیس یک اداره، متأسفانه شاهد ایجاد حواشی و موانع مختلف هستیم.

جوادی با بیان اینکه کار فرهنگی کار درازمدت است و نباید منتظر ثمره جریان فرهنگی در چند ماه باشیم، گفت: نقد را کمک به خود می‌دانم و از خبرنگاران برای نقد دعوت می‌کنم. 

در پایان این جلسه از تعدادی از فعالان و خبرنگاران متعهد و فعال در بسیج رسانه شهرستان سوادکوه نیز تجلیل به عمل آمد.