نگاهی به اخبار نیروی انتظامی مازندران:از دستگیری کلاه‌بردار تا رمال/اجرای طرح محله‌محور در کلانتری‌های منتخب استان
نگاهی به اخبار نیروی انتظامی مازندران:از دستگیری کلاه‌بردار تا رمال/اجرای طرح محله‌محور در کلانتری‌های منتخب استان
اخبار نیروی انتظامی استان که برای پایگاه خبری ندای تجن ارسال شده، بدین شرح است.

به گزارش ندای تجن_فرمانده انتظامي استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند 4 نفره سارقان موتورسیکلت با 40 فقره سرقت در شهرستان بهشهر خبر داد.
سردار” مرتضی میرزایی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان”بهشهر “، به دليل حساسيت موضوع شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت .
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اینکه مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارقان را شناسایی کردند، بيان داشت: ماموران ضمن انجام هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه 2 سارق را دستگیر و در بازجویی های فنی از آنها علاوه بر کشف 40 فقره سرقت موتورسیکلت،2 مالخر را نیز شناسایی و دستگیر کردند.
سردار میرزایی در خاتمه با اشاره به اينکه سارقان به همراه مالخر دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست هنگام پارک موتور سیکلت، ضمن خاموش کردن، آن را به قفل چرخ و فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده مجهز نمایند.

چک های جعلی شگرد کلاهبردار 13میلیاردی

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری فردی که با چک های جعلی اقدام به کلاهبرداری به ارزش 13 میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عبداله حسن زاده” با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی با استفاده از چک های جعلی اقدام به خریدو فروش برنج کرده است، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران بخش رودپی شهرستان ساری موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی کنند، افزود: متهم تحت تعقیب در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل و خودروی سواری پژو پارس توقیفی به پارکینگ منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه در بازرسی از متهم 10 فقره چک سفید امضاء و 2 فقره چک نوشته شده کشف شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده اعلام داشت؛ با همین روش اقدام به کلاهبرداری می کرد.
سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه در بررسی های انجام شده پیرامون این پرونده مشخص شد که این فرد تا کنون 13 میلیارد ریال از شاکیان پرونده کلاهبرداری کرده است، اظهار داشت: با توجه به وجود پرونده های متعدد این فرد در محاکم قضائی، متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت .

کلاهبرداری در پوشش دعانویسی و رمالی در سوادکوه
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از شناسایی شخصی که با ترفند دعانویسی و رمالی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ” عبدالله اکبری” در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری250 میلیون ریالی از وی، پرونده ای در اين خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به منظور پیدا کردن انگشتر طلا و افزایش رزق و روزی با شخص دعانویسی ملاقات کرده است و مبلغ 250 میلیون ریال برای وی واریز کرده است که پس از چند روز به موضوع شک کرده و متوجه کلاهبرداری صورت گرفته شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم در ادامه تحقیقات کارشناسان کلانتری 11 پل سفید تصریح کرد: متهم در بازجویی های پلیس به سابقه دعانویسی و فال با قرآن به مدت بیش از10 سال اعتراف کرد که ضمن بازگرداندن مقداری از وجه شاکی، متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.
سرهنگ اکبری در پایان از مردم خواست با هوشياري فريب اينگونه افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشابه بلافاصله مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

31 فقره سرقت در پرونده سارق
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای سیم و کابل برق و اماکن خصوصی با اعتراف به 31 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ “علی داداش تبار” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق و اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه حین سرقت دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 31 فقره سرقت سیم و کابل برق و اماکن خصوصی نیز اعتراف داشته است.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف مواد مخدر با دستگیری دو سوداگر مرگ در بابلسر

فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيري دوسوداگر مرگ و كشف 3 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “سیدجعفر افضلی” در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با قاچاقچیان و عاملان فروش مواد مخدر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی دو نفر از قاچاقچیان مواد مخدر از ساکنان شهرستان همجوار شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی، متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر و از آنها مقدار تقریبی 3 کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف نمودند.
سرهنگ افضلی در پايان با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی شد از شهروندان خواست: در راستای برخورد قاطع ماموران با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

انتقام از نامزد سابق با انتشار تصاویر خصوصی

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری پسری که با انتقام گیری خود اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابق خود در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سامع خورشاد” در تشریح این خبر گفت: درپی مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا شهرستان بهشهر و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام موجب برهم زدن آرامش روحی و روانی وی و خانواده‌اش شده است، پرونده‌ای ویژه در دستور کار افسران سایبری این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا بهشهر مشخص شد، متهم نامزد سابق وی بوده است.
رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه کرده که سبب هتک حیثیت وی شد که در نهایت با هماهنگی قضائی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده ابتدا در بازجویی‌های اولیه و فنی مأموران پلیس قصد انکار جرم خود را داشت که پس از مشاهده مدارک مستدل، ضمن اقرار به عملش بیان کرد از مدتی قبل با شاکیه به قصد ازدواج ارتباط داشتم ولیکن وی بدون دلیل خاصی ارتباطش را با من قطع کرد و دیگر جوابگوی تماس‌هایم نبود و من نیز به قصد انتقام‌جویی صفحه‌ای در اینستاگرام برای وی ایجاد نمودم و تمام تصاویری که از شاکیه داشتم را منتشر کردم.
سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: دلیل اینکه مجرمین یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا می‌گذارند، پنهان شدن در قالب هویت‌های مجازی است، این افراد معمولا گمان می‌کنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی، مورد مؤاخذه، سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند، بنابراین پلیس فتا مطابق با قانون با هرگونه هنجارشکنی و مزاحمت در فضای سایبر برخورد کرده و در این خصوص هیچگونه ملایمتی نخواهد داشت.

اجرای طرح محله محور در کلانتری های منتخب مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح محله محور در پنج کلانتری منتخب استان به مدت دو روز و دستگیری 28 سارق خبر داد.
سرهنگ”سید محسن جعفری” در گفت وگو با خبرنگار پاسگاه خبری پلیس اظهار داشت : طرح محله محور در کلانتری های 11و 13 ساری، 12 آمل، 11 تنکابن، 12 قائمشهر با محوريت پيشگيري از سرقت خودرو و موتورسيکلت- داخل خودرو و قطعات به مرحله اجرا در آمد .
وی افزود: ماموران انتظامی در این طرح، موفق به دستگیری 28 سارق و کشف 24فقره سرقت شدند .
سرهنگ جعفری تصریح کرد: علاوه بر پاکسازی نقاط آلوده، دستگیری 30نفر از محکومین متواری با جرائم مختلف از دیگر دستاوردهای این کلانتری ها بوده است .
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پايان هدف از اجراي اين طرح ها را کاهش جرائم و افزايش احساس امنيت شهروندان عنوان کرد و از شهروندان خواست: در جهت اجراي هرچه بهتر طرح ها با پليس همکاري بيشتري داشته باشند.

  • منبع خبر : روابط عمومی نیروی انتظامی استان