نیازمند جوشش در نخبگان صنعتی استان هستیم/لزوم انسجام و همگرایی درونی در مازندران
نیازمند جوشش در نخبگان صنعتی استان هستیم/لزوم انسجام و همگرایی درونی در مازندران
استاندار مازندران بر لزوم ایجاد انسجام و همگرایی در استان تاکید کرد.


به گزارش ندای تجن -سیدمحمودحسینی پور دیروز عصر در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان با بیان اینکه استان مازندران ندای توسعه محوری خود را به گوش همه کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند رسانده است، گفت:اکبری تنها نماینده مازندرانی هستند که نماینده مازندران نیستند اما شاهد فعالبت ایشان برای پروژه هایی که در استان داریم هستیم و حضور ایشان  و همه مسیولین در اداره کل صنعت مازندران بسیار مغتنم است.
وی با اشاره به اینکه طی مدت مسئولیت بیشترین جلساتم  با مراکز اقتصادی استان بود، افزود: در استان  جلسات مهمی  پیرامون مسایل و مشکلات صنعتی گذاشتیم و بیشترین بازدیدها از مراکز صنعتی برای بیان مسایل و مشکلات در بخش صنعت و چاره اندیشی برای برون رفت از مشکلات بود.
استاندار مازندران با تاکید بر آسیب شناسی در خود استان، افزود:لازم است علت اینکه صنعت مورد توجه قرار نگرفت را بررسی کنیم.

 حسینی پور با بیان اینکه در همین کشور ما استان‌های صنعتی هستند که در طول تاریخ بعد از انقلاب گرایش هایی ایجاد شد تا صنعت استان ها به ویؤه صنعت مادر در استان ها رشد یابد، ادامه داد:ما نباید مسایل فرهنگی در استان را نبینیم همه مسایل ربطی به دولت و حاکمیت ندارد بلکه برخی از مسایل را ما باید چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه احداث صنعت پتروشیمی در مازندران که با شکست روبرو شد، گفت:در همین مازندران افرادی با نگاه کوته بینانه آمدند و تمام فصاسازی رسانه‌ای انجام دادند، پس از آن  با سرمایه گذاری بالا به سراغ دو پروژه دیگر رفتیم باز در همین استان موانع ایجاد کردند.
استاندار مازندران دلیل رستگاری امت ها را انسجام، همدلی و همکاری اعلام کرد و افزود: به نظر می رسد فضای جلسه باید به سمت عمیق تر موانع رشد صنعتی برود،بخشی از مباحث مطرح شده درست است اما همه مسایل بستگی به این دارد که یک جریان و جوششی در بین نخبگان صنعتی استان ایجاد شود.
وی با اشاره به اهمیت تلاش و جهاد صنعتگران استان که نباید نادیده گرفت، گفت:این موضوع که بخواهیم همه مباحث را به مسایل بین الملل و اقتصادی گره بزنیم اشکال فرهنگی است.

استاندار مازندران با بیان مشکلات حاصل از تحریم ها، افزود:این تحریم ها سبب بروز استعداد نخبه های مهندسی شد؛در اجرای جراحی اقتصادی مازندران در تولید روغن و مرغ به دادکشور رسید که این ظرفیت استان زبانزد ایران و کشورهای خاورمیانه است.

وی با تاکید بر لزوم انسجام و همگرایی درونی در استان، اضافه کرد:برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان زمینه حضور سرمایه گذاران در استان را فراهم کرد به طوری که یکی از سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرد که تا 100هزارمیلیاردتومان در استان هزینه کند.
حسینی پور از صنعتگران خواست تا بسته های صنعتی خود را ارائه دهند و ادامه داد:در همین استان زیرساخت های برق با همکاری چین و آب با مشارکت بانک ها توسعه یافت.
وی با اشاره به اهمیت دانش بنیانی شدن صنعت استان، افزود:دوست ندارم حتی یک واحد صنعتی ما تعطیل باشد،دولت تلاش می‌کند تا ایران در عرصه علم و تکنولوزی عقب نیفتد.

استاندار مازندران با بیان اینکه وضعیت کشورهای اروپایی رو به افول و ایران رو به پیشرفت است، اضافه کرد:دشمنان به دلیل اینکه در فضای واقعی توان جنگ با ما را ندارند به فضای مجازی روی آوردند.
حسینی پور با اشاره به اینکه در مدت 43سال گذشته تلاش براین بود که حوزه تجاری منطقه شمال تعطیل باشد، گفت:در این دولت اتفاقاتی افتاد و در سال جاری هدفگداری کردیم تا از طریق دریا برای نخستین بار مرکبات را به روسیه میفرستیم.

وی با بیان اینکه نبود کشتری کانتینری در متطقه از مکشلات بود که سرمایه گذاری قصد فراهم آوردن آن را دارد، اضافه کرد:35تا ۴۰درصد فعالیت بندرهای ما افزایش یافت.
حسینی پور با اشاره به اینکه مجموعه کارخانه فناوری در استان و دو مرکز مهم با هدف ایجاد اشتغال برای نخبگان ایجاد شد، ادامه داد:می توانیم از اکبری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخواهیم تا ظرفیت این کمیسیون را به استان بیاورد.
وی اولویت مازندران را راه اندازی کشاورزی صنعتی عنوان کرد و افزود:پیگیر استفاده از ظرفیت کریدور شمال به جنوب و موقعیت استراتژیک بندرامیرآباد هستیم.
استاندار مازندران خواستار رویش امید در بدنه استان شد تا به جوانان و نخبگان هم فرصت حضور در رشد مازندران داده شود.